Kad “Vilnius Jazz 2008” artėja, g. skaitytojai, mačiau, užfiksavo karts nuo karto spusteldami nuorodą dešinėje. Kadangi pats daug ką sugebu praleisti, tai dar neparuošęs atskiro įrašo (gal ir nereikia?), dedu šiek tiek informacijos atėjusios iš organizatorių. Tiesa, prieš tai smulkus, bet kai kam svarbus aspektas – nežinau ar tai truks amžinai, tačiau kaip ir ankstesniais metais, perkant bilietus į visus 6 festivalio koncertus vykstančius Rusų dramos teatre su moksleivio ar studento pažymėjimu – abonemento kaina tik 130 Lt. Daugiau…
“David Murray Black Saint Quartet” į Vilnių atvažiuos vieni, bet kad toliau sekantis tekstas būtų skanesnis, pasigardinkit jį kūriniu “Prophet of Doom” iš naujausio grupės darbo “Sacred Ground”. Vokalas čia, žinoma, priklauso Casandra Wilson:
[youtube wyX9H5s3izo]
“David Murray Black Saint Quartet” iš JAV – ryškiausia “Vilnius Jazz 2008” žvaigždė. Saksofonininkas, klarnetininkas, grupių lyderis ir kompozitorius Davidas Murray’us (g.1955) – viena šlovingiausių Niujorko džiazo scenos figūrų. Muzikas yra apdovanotas “Grammy” (1989), “Bird Award” (1986), danų “Jazzpar Prize” (1991), “Ralph J.Simon Rex Award” (1995), pripažintas “Village Voice” 9 dešimtmečio muzikantu, “Newsday” – Metų muzikantu (1993), “Guinness Jazz” festivalio Airijoje pažiba (1994). D.Murray’us įamžintas dviejuose dokumentiniuose filmuose – “Speaking in Tongues” (1982) ir “Jazzman”, kuris buvo nominuotas Baltimorės kino festivalyje (1999).
Saksofonininkas jau karjeros pradžioje pelnė daug žadančio muzikanto reputaciją. Jo skonį formavo džiazas, bliuzas ir gospelas. Vaikystėje Davidas su broliais ir tėvais grojo bažnyčioje ir mokėsi muzikos pas savo motiną vargonininkę. Tačiau greitai D.Murray’aus idealai pasikeitė. “Pomona” koledže Los Andžele saksofonininko mokytoju tapo Ornette Colemano bendražygis trimitininkas Bobby Bradfordas. Čia užsimezgė Davido draugystė su rašytoju Stanley Crouchu, tapusiu neoficialiu jo viešųjų ryšių agentu ir populiarintoju.
1975-aisiais įsikūręs Niujorke D.Murray’us tvirtai pasuko laisvojo džiazo pranašų Alberto Aylerio ir Archie Sheppo keliu. Jo mėgstama leksika tapo deformuoti tembrai, ekstremaliai stiprus, šaižus, pasiekiantis aukščiausius registrus garsas, laukinio polėkio improvizacijos. D.Murray’us eksperimentavo su S.Crouchu įkurtoje studijoje “Studio Infinity”. Greitai Niujorko keliai jį suvedė su Sunny Murray’um, Oliveriu Lake’u, Donu Cherry, Lesteriu Bowie, Franku Lowe ir kitais laisvojo džiazo galiūnais. Saksofonininkas sulaukė paskatinimo iš Cecilo Tayloro ir Dewey Redmano. 1976-aisiais D.Murray’us su O.Lake’u, Hamietu Bluiettu ir Juliusu Hemphillu įkūrė “World Saxophone Quartet”, su kuriuo pradėjo ilgametę intensyvią veiklą. Dar po poros metų jis subūrė ir savo kvartetą, oktetą bei kvintetą, atsidėjo savo kolektyvams, nors pasitaikydavo jo kelyje ir kitų partnerių – nuo Gvadelupės būgnininkų iki Pietų Afrikos šokėjų ir muzikantų. 10 dešimtmečio
D.Murray’aus kūryba dažnai siejama su “fusion”, “world music”, afrikietiškomis įtakomis. Per 33 karjeros metus muzikas išleido daugiau kaip 130 albumų – tuo gali pasigirti retas šiuolaikinio džiazo kūrėjas.
Naujausias D.Murray’aus albumas “Sacred Ground” pasirodė pernai. Jis įrašytas su Cassandra Wilson ir “Black Saint Quartet”. D.Murray’us atgaivino daugiau kaip 20 metų egzistavusį kvartetą, kurio istoriją saugo italų kompanijos “Black Saint” įrašai. Saksofonininkas čia išleido 17 albumų su “World Saxophone Quartet”, Randy Westonu, Dave’u Burellu, Lawrence’u “Butch” Morrisu, Olu Dara, Anthony Davisu, Craigu Harrisu, Johnu Hicksu, Jamesu “Blood” Ulmeriu, Donu Pullenu, Steve’u Colemanu ir daugeliu kitų bendražygių.
“Black Saint Quartet” atlieka senąjį savo repertuarą bei naujas kompozicijas. Tai besiremiantis į tradicijas ir kartu atviras naujoms idėjoms džiazas. D.Murray’us nuo 9 dešimtmečio mielai groja džiazo standartus, primindamas savo plačiu vibrato svingo eros didžiuosius Beną Websterį ir Colemaną Hawkinsą, o laisvamaniškomis improvizacijomis – Ericą Dolphy. Jo saksofono skambesys bėgant metams tampa vis galingesnis.
Lafayette’as Gilchristas pakeitė “Black Saint Quartet” šviesaus atminimo pianistą Johną Hicksą. Jaunasis Baltimorės muzikantas tik 18-kos pradėjo skambinti fortepijonu, o vaikystėje klausėsi daugiau “funk”, hiphopo ir go-go muzikos negu džiazo. Būtent ši muzika yra L.Gilchristo grupės “The New Volcanoes” įkvėpimo šaltinis. Tai grupė, su kuria pianistas dirba penkerius metus. Su “The New Volcanoes” L.Gilchristas įgrojo savo debiutinį albumą “The Music According to Lafayette Gilchrist”, o šį rugsėjį atidavė duoklę “soul” muzikai ketvirtuoju albumu “Soul Progressin'”. Pianistas įrašinėjo ir su Baltimorės “house” muzikos grupe “Basement Boys”. Džiaze L.Gilchristas tęsia Matthew Shippo ir Jasono Morano hiphopinius eksperimentus. Jis taip pat lyginamas su Andrew Hillu bei Sun Ra. Anot kritikų, tai pianistas, kurio pirštų galiukuose – ir džiazo istorija, ir ateitis.
Kontrabosininko Jaribu Shahido biografiją ženklina daug chrestomatinių laisvojo džiazo kūrėjų vardų. Kilusį iš Detroito J.Shahidą nuo pat karjeros pradžios supo spalvinga muzikinė aplinka. Jis grojo su vietos įžymybėmis Kennu Coxu, Wendellu Harrisonu, Jimmy Wilkinsu, J.C.Heardu bei kitomis. Savamokslio kontrabosininko universitetai buvo jo draugo Kamau Kenyatta grupė ir studijos pas Bobą Collinsą. 8 dešimtmečio viduryje, paskatintas Faruqo Z.Bey muzikantas tapo grupės “Griot Galaxy”, grojančios Sun Ra bei “Art Ensemble of Chicago” įkvėptą muziką, nariu. Netrukus J.Shahidas persikėlė į Filadelfiją ir prisijungė prie “Sun Ra Arkestra” branduolio, kurio nepaliko iki pat lyderio mirties. 1979-aisiais likimas jį suvedė su Roscoe Mitchellu, įtraukė į šio “Sound Ensemble” bei “Note Factory” projektus. Pastaruoju metu J.Shahidas yra įvairių D.Murray’aus grupių ir “Freedom Arts Quartet” narys. Jis įrašinėjo muziką su Sun Ra, R.Mitchellu, Jamesu Carteriu, D.Murray’um, Geri Allenu, Rodu Williamsu, Craigu Tabornu, Hughu Raginu, Abdoulaye Ndiaye ir Blue Dogu. Po Malachi Favoro mirties J.Shahidas kviečiamas “Art Ensemble of Chicago” projektams.
Būgnininkas Malikas Washingtonas yra laisvai samdomas, perspektyvus Niujorko muzikantas. Jis groja būgnais nuo trejų metų,o mokėsi pas Dennisą Davisą, Marką Johnsoną, Kenwoodą Dennardą, Warreną Smithą, Bobą Stewardą. Pastaruoju metu pats M.Washingtonas yra kviečiamas vesti atviras pamokas įvairiuose džiazo simpoziumuose ir konferencijose. Būgnininkas grojo su Olu Dara, Marcusu Belgrave’u, Larry Ridley, Akilu Desaanu, “Newyorican Poetry Slam All-Stars”, “Soul Squad” ir Franku Lacy, įrašinėjo su “Harlem Art Ensemble”.
NUORODOS:
Daugiau informacijos – www.vilniusjazz.lt
www.myspace.com/davidmurraymusic
Bilietai – www.tiketa.lt
_ _ _ _ _
Ieškom žmonių norinčių/ galinčių bent kartą per savaitę prisidėti prie G. turinio (kinas, muzika, kt. kultūros reiškiniai (dailė, šokis, fotografija, etc.)). Jeigu jauti prasmę šioje kultūriškai švietėjiškoje iniciatyvoje – brūkštelk paulius[a]g-taskas.lt
Listopadski
Visi melomanai žmonės pasibaigus David Murray Black Saint Quartet koncertui šeštadienį, spalio 11 dieną einate žemyn Wielka Pohulianka / Basanavičiaus gatve, kertate Pylimo gatvę ir įeinate į klubą “Tarantino” Trakų gatvė du, kur vyks “John Peel Day” paminėjimas ir gros dvi niekam nežinomos bet mano nuomone fantastiškos indie grupės ir taip jūs pagerbsite senio Džono Pylo, kuriam rūpėjo ir hardcore, ir džiazas atminimą beigi lokalių promoterių pastangas suorganizuoti ką tai įdomaus ir netikėto. Ačiū už dėmesį!
paulius.rymeikis
Listopadski, prašytume atskiru įrašu ir.. Šiemet nebeprašyk manęs vesti renginį :D
Listopadski
Atskiras įrašas spec bus :D! Neprašysiu – šiemet renginį ves animuotas monstras :)
paulius.rymeikis
:) O prie progos.. netrukus, 14.00 per LTV laida “Kultūra”, kurioje bus pristatytas VILNIUS JAZZ’2008. Gal pats Antanas Gustys papasakos.
paulius.rymeikis
Šiandien 21.30 val., Lietuvos radijo „Džiazo pasažų“ galerijoje, – artėjančio „Vilnius Jazz’2008“ festivalio puošmena – Davidas Murray’is.
Rugsėjo 28-osios, sekmadienio, „Džiazo pasažų“ galerijoje 21.30 val. – artėjančio „Vilnius Jazz’2008“ festivalio puošmena – saksofonininkas, klarnetininkas, grupių lyderis ir kompozitorius Davidas Murray’is. „Avangardinio džiazo milžinu“ tituluojamo Davido Murray’io vardas visada minimas tarp tų, kurie labiausiai įtakoja šiandieninio džiazo raidą.
Tarp savo kartos muzikantų jis išsiskiria kūrybinėmis paieškomis ir ypatingu gebėjimu harmoningai jungti tradicijas ir eksperimentus. Kaip saksofonininką-tenoristą jį išskiria savitas instrumento skambesys ir diapazono erdvumas. Davidas Murray’is lengvai nardo skirtinguose registruose, iš žemiausių, regis, be jokių pastangų persikeldamas į pačias aukštumas.
Nuo pat ankstyvos karjeros pradžios pelnęs daug žadančio muzikanto reputaciją, Davidas Murray’us savo jėgas išmėgino įvairiuose projektuose – nuo Gvadelupės būgnininkų iki Pietų Afrikos šokėjų ir muzikantų, nuo gaivališkos „free“ džiazo laisvės iki afrikietiškų įtakų, sodrios, racionaliai permąstytos „fusion“ ir „world“ muzikos.
Ved. Jūratė Kučinskaitė.
mg
Geriau 21.30 žiūrėt krepšinį, po to pasaulio šokių 6-os vietos laimėtojo Andriaus Kandelio boksą su 21 cm aukštesniu ir 18 kg sunkesniu varžovu.
O David Murray paklausyti gyvai, ne per radiją ;)
paulius.rymeikis
Na, žiūrėti minimą boksą pateisinimo negalėčiau rasti.. Įdomu, kuo šį pasiūlymą motyvuoja nuolat reikalo profesionaliąją pusę vertinantis mg?
max_greger
Negalima nuneigti, kad nemokant reikalo, kova vyksta gaidiškomis atakomis ir boksas artimas bandymams muštis…
Betgi…
Kai sueina profai, stebi šaltus apskaičiavimus ir taktikas.
Čia gi, žmogiškas emocijų proveržis. NATŪRALUMAS būsenos.
O dar, kai matei žmogų scenoje, dažnokai jo saviraišką girdėjai žodžiais (pvz. Tomas Sinickis, Andrius Kandelis – to nepasakysi apie kokį LT olimpietį Jakšto ar kt.), tai asmenybės išsiliejimas į kumštį, man labai įdomus dalykas. Keista, kad VISI aplinkui stebisi, jog pripažįstu šį show kaip įdomų. Kiti siūlo vietoj to pasižiūrėti kokį tai filmą, kur “geresnis už Bruce Lee” kietai kaunasi ir pan.) O man kaip tik ta atidirbta vaidyba neįdomi…
Aišku, negaliu nesutikti, jog nepasiruošusius žmones įstatydami į tokią veiklą, prodiuseriai smarkiai rizikuoja pasekmėmis. Dėl kai ko laidos rengėjus sunku suprasti – ypač su svorio kategorijų nepaisymu, ėjimu į ringą po vienos treniruotės (šokio dešimtuko dalyviai kad pasirodytų ekrane rudenį, treniruodavosi visą vasarą…).
lukas never
o vietoj to butu idomesni disputai tema “vilniusjazz vs. mamajazz”. investicija i ateiti ir patriotiskumas vs. garantuotos pavardes.
paulius.rymeikis
jeigu tu apie tai nediskutuoji, reiškia, kad nebūtų įdomesni.
lukas never
matai kaip :)
max_greger
vilniusjazz vs. mamajazz diskusija nemanau, kad labai prasminga savo esme gali vykti.
Festivaliai užsibrėžę skirtingas koncepcijas ir daugumoje atveju kviečia skirtingas grupes. O vs gavosi tik dėl to, kad abu festivalio šeimininkai susiriejo dėl žodžio “Vilnius”…
paulius.rymeikis
Naujausias David Murray darbas “Sacred Ground”:
http://rapidshare.com/files/111944770/D.M.S.G.M.part1.rar
http://rapidshare.com/files/111944355/D.M.S.G.M.part2.rar
ir nežinau ar vis dar veikianti, bet kone visa DM diskografija:
http://forum.yump3.org/jazz-blues-classical/david-murray-24748/