Įspėjimas: įrašas nėra suderintas nei su Pasaulio Sveikatos Organizacija, nei su Lietuvos Respublikos Sveikatos ministerija.
*
Mano laikais to nebuvo… Pamenu kartą su porininku gavom užduotį sukurti komunikaciją saldainiui su milžiniška vitamino C koncentracija. Ir skanu, ir sveika ‘skant. Greta labiau sofistikuotų sprendimų, vienas pasižymėjo kiekvienam suprantamu paprastumu – rodyti kiek ir kokių produktų reikia suvalgyti, jog gautum tiek vitamino C, kiek jo yra taip iki šiol rinkos neišvydusiame saldainyje. Ką tokiu atveju darai? Eini į Wikipedia, susirandi Vitamino C šaltinius ir galvoji, ko vaizdavimas būtų įdomiausias (juokingiausias). Pasirinkom brokolį ir atkreipkit dėmesį (to gali prireikti), jog tai vienas geriausių vitamino C šaltiniu tarp kiek geriau žinomų vaisių bei daržovių. Idėja buvo skaidri – rodai tikrai didelį kiekį vitamino C turinčias daržoves ir klausi: ar tu mieliau suvalgytum vieną saldainį ar tris brokolio galvas? Žinau, brokolių fanams toks klausimas gali skambėti keistai.
Su “Vytautu” viskas šiek tiek sudėtingiau.
*
[Коля возвращается в тот же день, из которого уехал, в 13 апреля 1984 года. За ним мчатся пираты, которые знают Колю в лицо, но больше о нём ничего не знают. За пиратами несётся Алиса, которая знает, что миелофон у Коли, ученика 6-го класса «В», 20-й московской школы, но она не знает Колю в лицо. Коля знает, что за ним гонятся, но не знает, что ему теперь делать.]
*
Nors TV ekranuose šiomis dienomis jau galima matyti naujuosius iPodinius “Vytauto” klipus, prisiminkim tuos, kurie padėjo “Vytauto” įvedimo kampanijai būti pripažintai geriausia rinkodaros konferencijoje “Password 2009”.
Beždžionė / Bananai / Kalcis
Sunku pasakyti, kodėl reklamos kūrėjai kalcio nutarė ieškoti bananuose. Gal todėl, kad kalcis skamba panašiai, kaip kalis, kurio bananuose iš tiesų yra? Gi jeigu toje pačioje Wikipedia ieškotumėt geriausių kalcio šaltinių, tai, suprantama, būtų paminėti pieno produktai (ypač sūris, kurio 100 g. užtikrina visą paros normą), migdolai (100 g. – 25% dienos normos). Bananai? Wikipedia tyli. Normalu – 100 g bananų tėra 1% dienos kalcio normos. Svarbiausia, jog vienas “Vytauto” serijos klipų kalba apie kalį, bet, “teisingai”, kam ieškoti kalio ten (bananuose), kur jo yra?
Kitas punktas yra kalcis ir “Vytautas”. Litre “Vytauto” yra 552 mg kalcio, kas yra tik pusė dienos normos, tad klipe skambančią frazę “Reguliariai gerdami “Vytautą” – daugiausiai naudingų mineralų turintį lietuvišką mineralinį vandenį – gausite kasdieninę kalcio normą..” reikia interpretuoti, jog reguliariai gerdami, reiškia 2 litrai mineralinio per parą. Ką “Vytautas” laiko norma mes dar prisiminsim.
Meška / Medus / Magnis
Čia sunku ką beprikišti – kūrėjai tikrai pasistengė rasti produktą, kuriame magnio pėdsakų yra, bet kiekis itin mažas (2 mg / 100 g). Litre “Vytauto” magnio yra 240 mg (dienos norma 330-420 mg), tad būtų kvaila minėti moliūgų sėklas, kurių 100 g užtikrina virš 500 mg magnio… Dar…
Višta / Grūdai / Kalis
Čia, kaip ir minėjau, atrodytų, būtų puiki proga pakalbėti apie bananus, kurie laikomi geru kalio šaltiniu, bet… Girdim apie grūdus. Ai, bet juk čia kūrybiškumas, nesikabinėkim… Bet yra kita problema – kalio litre “Vytauto” tėra 32 mg, o “Pasaulio Sveikatos Organizacija” suaugusiesiems rekomenduoja gauti apie 4000 mg, Britanijos “Food Standarts Agency” 3500 mg kalio per dieną. Tekstas klipo gale nesikeičia (“reguliariai gerdami…”), tad belieka paskaičiuoti, jog reguliarumas ką tik virto bent 100 litrų per parą. Palyginimui, 680 kg sveriantis arklys gali įsisavinti 22-45 litrus vandens. Ar mes vis dar kalbam apie keistą kūrybiškumo supratimą ar jau apie vartotojų apgaudinėjimą?
*
Man patinka McCann Erickson motto “Truth well told”. Už tai “reklamšikam” moka – sugebėjimą pliką tiesą pasakyt patraukliai. Prisimenu ir David Ogilvy žodžius “The consumer is not a moron, she is your wife”, po kurių tokie sprendimai, kaip “Vytauto” atrodo, kaip kūrybinė impotencija, nepagarba vartotojui ir, galiausiai, atviras melas, kuriuo galėtų susidomėti tam tikros institucijos. Dar kažkaip nusispjauni, kai tau kiša kone ir bene geriausią sidrą ar dažus pasaulyje bei bruka daugelio (suprask – bent dviejų) pasaulio stomotologų naudojamą dantų šepetėlį, bet kai tokia kampanija pripažįstama efektyviausia kampanija Lietuvoje…
“Vytauto” kampanijos komunikacijos ašis – sveikatai naudingi mineralai. Ir žiūrint iš šio taško, panašu, jog žmones tai paveikė. Kas paveikė? Tiesos “nedasakymas”, iškraipymas ir galiausiai – melas. Žmonės nėra medikai arba konspiracijos teorijų ieškantys individai – jeigu “Vytautas” savo vaikais besirūpinančiai mamai pasakoja apie kalcio sąsajas su stipriais kaulaus ir dantim, ji nebėgs į wiki tikrinti, kur kalcio daugiau – piene ar mineraliniame vandenyje ir kiek jo yra bananuose. O ką bekalbėt apie senąją kartą (kuri užaugo su “Vytautu”) – žiū, geria sau mineralinį net už butą nesusimokėdami, nes galvoja, jog širdį, sveikatą saugo.
Bet gal čia man tik vienam tokios “parkės”, gal kitiems (net nutolstant nuo šios kampanijos) atrodo, jog tikslas pateisina priemones? Gal nereikia išieškoti savo prekės išskirtinumo, atrasti vartotojui naudingą bei patrauklią įžvalgą – gal pakanka pasakyti “visiškai nemokamai”, o kamputyje padėti žvaigždutę, kuri veda į puslapį, kuriame parašyta, kiek kainuoja tas nemokamai? Gal vartotojas “išsidurs” ir nepastebės? O gal apgaudinėti mūsų rinkoje yra norma – juk “Vytautą” efektyviausiu pripažino kompetentinga žiūri.
idiler
All melagiai degs pragare:)
Ir šedevrų darkytojai:)
http://www.youtube.com/watch?v=g74UVTfFc7M
premamanLT
man juokinga pasirodė, kad būtent VANDENYJE ieškoma mineralinių medžiagų. Juk iš vandens jos pasisavinamos žymiai sunkiau, be to kartu gali gauti ir tų mineralų, kurių tau visai nereikia, o paminėti medus, bananai ir grūdai tikrai labai sveika. Beje, kiekvieno klipo pabaigoje kūrėjai (užsakovai?) privalėtų perspėti, kad “Vytauto” gerti nerekomenduojama gerti širdies ligomis sergantiems ir iš viso – stiprios mineralizacijos vanduo turėtų būti naudojamas tik gydomaisiais tikslais. Pamenu, sovietmečiu taip ir rašydavo ant etiketės – gydomasis stalo vanduo.
TomasRa
Šaunu, kad ištraukei į dienos šviesą šitą reikalą, nes mane jis irgi papiktino. Nepatinka man būti apgaudinėjamu. Dėka šios kampanijos aš į “Vytautą” dabar žiūriu kaip į aferistą.
Bet kiek tokių, kurie žino, kad kalio reikia ieškot, ne grūduose, o bananuose, tuo tarpu kalcio – grūduose, o ne bananuose ? Ir kiek iš jų, matydami pakankamai smagią (entertaining) reklamą apie tai pagalvojo ?
Matyt nedaug, dėl to ir gavo tokį apdovanojimą.
Bet mane kamuoja kitas klausimas : kodėl nepadaro taip, kad “Vytautą” pradėtų gerti net Paulius Rymeikis ? Jie ką kvaili ten tie visi kūrėjai ? Ar jie tiesiog nori Paulių apsaugoti nuo stiprios mineralizacijos vandens vartojimo ?
paulius.rymeikis
Matydamas, kad diena eina į pabaigą, o komentarai vos keli, noriu reziumuot, kad čia man vienam (ir dar keliem vienetam) “parkės” dėl tokio melo dėl kurio kiti, matyt, ir davė apdovanojimą.
Pozicionavimas jų geras – tie, kurie rūpinasi sveikata. Berašydamas (per porą valandų) sugebėjau išgerti gal 30ml šio reikalo – bjaurus, kokį iš vaikystės ir prisimenu.
ArtūrasOlšauskas
Pauliau, “Vytautas” laimėjo ne kūrybiškumo, o efektyviausios rinkodaros KAMPANIJOS konkurse.
paulius.rymeikis
Artūrai, aš apie tai ir kalbu – efektyviausia pripažįstama kampanija, kuri meluoja. Ir visiems viskas dėl to ok? Tai, sakau, pasakom, kad nuo šiol kiekvienas naujas operatoriaus “x” klientas galės penkis metus kalbėti nemokamai, o metų pabaigoj pažiūrim, kuri kampanija buvo efektyviausia :) Aš tik išsakau savo poziciją – kaip man gėda dėl Lietuvos logotipo, taip gėda ir dėl šio sprendimo. O moralė pas kiekviena, akivaizdu, skirtingų matmenų.
premamanLT
Pauliau, šita reklama, kaip, beje, ir 99% likusios – ne išsilavinusiam vartotojui. Komentavusius padaugink iš 10 ir sužinosi, kiek išsilavinusių skaito dansu:)
Vidas
Turbo straipsnis. Visa tiesa tekstelta visokiems sharlatanams bestmarketingams i akis – tik parodo, kokio lygio ten konkurseliai buna, jeigu laimi melu paremtos kampanijos.
premamanLT
jaučiu prirašysiu komentarų, bet noriu dar pastebėti – reklama, kaip ir statistika, neturi nieko bendra su teisybe (bent jau ta reklama, kurią transliuoja massmedia)
paulius.rymeikis
Konkurso lygis lyg ir ne esmė, bet man patiko jo organizatoriaus užakcentavimas, jog tai yra efektyvumo, o ne kūrybiškumo konkursas, suprask – svarbiausia, kad veiktų, o kas per daiktas (ne/melas) nėra svarbu. Tiesa, jeigu neklystu trečdalis įvertinimo ten yra už kūrybiškumą, ar ne?
Bandau galvoje atgamint labiausiai patinkančias reklamas ir.. Na, nėra ten melo – tik įžvalgiai papasakota tiesa.
Traktorius
akiu dumimas.
Somno
Mane irgi erzino sita reklama. Toks straipsnis turejo anksciau pasirodyti.
Sistem
O užsienyje irgi rodo šią reklamą?
paulius.rymeikis
Sistem, are you on drugs? :)
Sistem
Always. Man tiesiog įdomu ar visur galima meluoti ar tik Lietuvoje 9kuri mano nuomone visiškai on Drugs)
paulius.rymeikis
Meluoti niekur negalima (kaip, kad šioje reklamoje atrodo yra kalio atveju), bet ‘sakyti tiesą, tik tai tiesą, bet ne visą tiesą’ yra labiau kūrybiškumo ir verslo etikos reikalas. Aš vis dar naiviai tikiuosi, kad čia pasirodys Kuzminas iš VRS ir man paaiškins, kad aš kažką blogai supratau toje reklamoje ir viskas su ja gerai.
Sistem
1000 litrų yra vartotojo apgaudinėjimas ir taškas, ar tu nori kad tau tai pasakytų pats kūrėjas>?
paulius.rymeikis
Nežinau, gal “Vytaute” yra kokio uber kalio arba aš ne ten pažiūrėjau į dienos rekomendacijas, arba.. Atsiprašau už naivumą, bet aš tikrai nesuprantu, kaip galima vien pagalvoti apie tokį būdą apgaudinėti pirkėjus, o paskui dar kalbėti “Džiugina <...> kad visuotinės krizės ir nežinomybės laikais atradome strateginių idėjų, kurios užtikrino augimą ir sėkmę”
Sistem
“nežinomybės laikais” – labai tiksliai apibūdinta.
“Visuotinio bukumo laikais mes pamatėme kad niekas nieko nebemato ir meluoti galima į valias”
paulius.rymeikis
Gavau informacijos, kad konkurencijos tarybą yra užvedus šios kampanijos case’ą, tad gali būti, jog bent jau šį kartą kai kas švarus neišlips.
Asta
Kaip tik vakar, kai Paulius tarstelėjo, kad komentarų mažoka, pagalvojau, kurgi p. Maksimas Kuzminas, kuris čia lyg ir galėtų ginti kitą pusę ir visaip diskutuoti.
paulius.rymeikis
Gal gi tiesiog neskaito? :) Beje, kažkur beieškant informacijos apie “Vytautą” perskaičiau “buvęs VRS projektų direktorius”. Ghmm..
MaikUniversum
Bet jeigu toj reklamoje apie bananus rodytų GRŪDUS, tai reklama netektų prasmės, nes gi šiuo atveju pasakoma, kad reikia suvalgyti 200 bananų norint gauti dienos normą, arba pakanka reguliairiai gerti Vytautą. Kur čia apgavystė ? Nieko nesakoma, kad bananuose to kalcio yra daugiausia ar mažiausia. Čia lyginamoji reklama ir ji išties efektyvi.
Kitų reklamų nežiūrėjau, norėjau pakomentuot tik šią.
paulius.rymeikis
MaikUniversum, geriausiai būtų jeigu paskaitytumėt apie ir pažiūrėtumėt reklamą, kuri kalba apie kalį. Jeigu kalbėt apie bananų reklamą, tai ji lengvai sudaro įspūdį, jog iš vaisių/daržovių gauti kalcio yra labai sunku, o iš “Vytauto” lengva. Taip nėra. Tiesiog parinktas toks vaisius (bananai), kuris iš ties yra prastas kalcio šaltinis. Tačiau, kaip ten bebūtų, žmonės neina tikrinti kiek to kalcio yra bananuose – reklama sudaro įspūdį, kad kalcio be “Vytauto” gauti faktiškai neįmanoma ir labai įtakoja pirkėjų ekonominį elgesį (pirkimą). Iš dalies tekstas juk ir klausia ar tai yra kūrybiškumas (jo ribos) tiesos “nedasakymu” prakišinėti prekę? O gal vis tik galima buvo surasti būdą “Vytauto” privalumus pristatyti efektyviau – teisingai ir įtikinančiai?
toPaulius
nevisai supratau koki mela Paulius atrado tose reklamose – yra kazkoks dviprasmiskumas del “paros normos”, bet kodel tada diskusija apie “ar reikejo rodyti bananus ar ka kita…”. Nasuprantu kas noreta pasayti tiksliai, kur konkretus melas?
bet nesvarbu, nes radau straipsnyje kita reklama, kuri tikrai melavo :)
paskaitykime dar karta: “Idėja buvo skaidri – rodai tikrai didelį kiekį vitamino C turinčias daržoves ir klausi: ar tu mieliau suvalgytum vieną saldainį ar tris brokolio galvas”.
Paanalizuokime:
1) akivaizdu, kad reklamos kurejai (Pauliu Rymeikis ir porininkas) su tokia reklama norejo sukurti nuomone, kad suvalgius ta saldaini gausi tiek pat vitamino C kaip ir suvalgius 3 brokolius…
2) visuotinai zinoma, kad vitaminai esantys naturaliuose maisto produktuose (tame tarpe ir gerimuose) yra nelygus sintetiskai pagamintiems – organizamas juos isisavina skirtingai. Jeigu paimtume brokolius ir saldainius su tokiu pat vitaminu kiekiu tai suvalgius juos organizmas gautu zymiai daugiau vitamino is brokoliu. Internete yra pakankmai informacijos – pvz: “A poor diet cannot be supplemented successfully with synthetic vitamins.” Cia: http://www.annieappleseedproject.org/foodsourforv.html arba cia:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080229231124AAIV95p arba cia: http://www.vitamins-nutrition.org/vitamins/natural-vitamins-synthetic.html
Isvada: Pauliaus siuloma (o gal igyvendinta;) saldainiu reklama butu AKIVAIZDUS MELAS, nes tas saldainis nera lygus 3 brokoliams.
Juokinga kai zmogus pats uzsirauna ant savo grebliaus :)
paulius.rymeikis
Gerbiamasis(ar -oji), necituokit to, apie ką neturit žalio supratimo. O trumpai, bet konkrečiai, tai nors įsisavinimas ir prastesnis, jis vis tik yra, o kiek kartų tame saldainyje buvo daugiau vitamino C negu yra 3 brokolio galvose jūs tikrai nežinot. Keista, kad jums neužkliūva “Vytauto” reklama šiuo klausimu, nes mineralų įsisavinimas iš vandens irgi ne pats geriausias, bet ne apie tai šneka (sakau, tekstas nesuderintas su sveikatingumo organizacijom). Jeigu nesupratot, kas norėta pasakyti, tai greičiausiai jau ir nesuprasit, bet trumpai atsakant į klausimą, o kur gi ten melas, tai akivaizdus ir tiesmukas melas yra tame, jog sakoma, kad reguliariai geriant “Vytautą” galima gauti visą paros kalio normą (kas yra apie 4000 miligramų), nors litre “Vytauto” kalio tėra 32 miligramai.
Erikas
Negaliu paneigti autoriaus įžvalgos dėl naudos, bet man Vytautas yra pats skaniausias tarp visų “mineralinių”, kurie geriausiu atveju iš čiaupo pripildyti. Taigi klausimas – O KAS GERIAU UŽ VYTAUTĄ? REKOMENDUOKIT.
paulius.rymeikis
Dėl “Vytauto” kokybės pretenzijų neturiu (ne šio įrašo tema). Tik.. Mineraliniai nėra iš čiaupo – visi, kas vadinasi “mineraliniai” yra iš patikrintų šaltinių ir jiems keliami pakankamai aukšti reikalavimai. Vieniems arčiau širdies smarkiai mineralizuoti, kitiems mažiau. Sako prie labiau mineralizuotų yra: ERMIS, ELITE, RASA, SVEIKAS PRADAS, TICHE, VYTAUTAS, DARIDA, BORJOMI, NALECZOVIANKA, AUGUSTOVIANKA, FULDATALER, MAGNESIA. Tai pereik ir gal atrasi kažką nauja :)
Nuo gamintojo
Pastebėjome šią keistą diskusiją, kuri labiau panaši į išpuolį. Tikrai neturiu noro ginčytis su autoriumi, tačiau noriu atkreipti dėmesį į tai, kad Jūsų aptarinėjami klipai nėra galutiniai. Iš jų gal galima buvo susidaryti įspūdį apie paros normos garantijas, todėl šią dviprasmybę pašalinome ir pergarsinome. Gal agentūros kūryba labai skubėjo patalpinti juos internete. Galutines versijas galite pamatyti http://www.bmv.lt. Apgailestauju, kad tos negalutinės versijos sukėlė Jūsų pasipiktinimą ir privertė gaišti laiką šiai analizei.
paulius.rymeikis
Gal tai ir panašu į išpuolį, bet tikrai be asmeniškumų. Kitas reikalas dėl pergarsinimo ir skubėjimo patalpinti – būtent šios versijos (kurios įdėtos įraše) dar prieš dvi dienas buvo jūsų minimame puslapyje (nors klipai patalpinti kito žmogaus youtube), tad…
Aišku, galima pakalbėti ir apie naująsias “Vytauto” reklamas bei tai, kiek litre prakaito yra tų dingstančių mineralų ir ar tokie kiekiai yra nuovargio priežąstis, bet užteks vieno išpuolio :)
p.s. analizė analize, bet šis įrašas klausia plačiau – apie tai, kur yra kūrybiškumas, o kur jau kūrybiškas vartotojų apgaudinėjimas.
paulius.rymeikis
Ne nu, dar kartą pažiūrėjau naująsias versijas. Tai jums ten viskas ok dabar? Pasikeitė tik tiek, kad po tokios formuluotės prie jūsų sunku prisikabinti teisiškai, tačiau vertinant sveiku protu, akivaizdu, jog žmonėms sudaromas įspūdis, jog “Vytautas” ir yra tas, kuris padės pasirūpinti kasdienine paros norma. Nu jomajo.. Kiek prie kasdieninės kalio normos prisideda “Vytautas”?
as manau
kad rymeikis kelerius metus neturejes moters. esu tikras, kad savo gyvenimu patenkintas zmogus negali buti TOKS gnidiskas. relax, brolyti, nueik atsipalaiduoti su draugais, ikalk pora kokteiliu, pamatyk moteris aplikui, pajusk, kad esi vyras po galais…..
paulius.rymeikis
anonizme, ačiū už nemokamą konsultaciją.
premamanLT
škes, aš su pauliu kartu einu, bo mane šita reklama irgi “made frustrated”.
Asta
Aš su Paulium.
premamanLT
“Pauliaus” klubas :D
df
juokingi tie reklamščikai – visi daro tą patį š. kaip ir konkurentai ir dar mėgėjiškus straipsnelius apie kitus rašo. reklama ne gydytojo receptas o paprasčiausias melas.
Kostas
Aš visai ne reklamščikas, bet ta Vytauto kampanija ir man užkliuvo, ypač su medum, gerai, kad Paulius argumentuotai parašė. O reklama yra: http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/h/hgwells102994.html
idiler
blt, kokie pikti žmonės darosi pinigėliu pritrukus…
Pauliau – ir aš į tavo klubą:)
Adme.ru tyrimas: didžiausios reklamos problemos. | Dansu Dansu
[…] tema dansu.lt jau rašė “Kūrybiškumas ar vartotojų apgaudinėjimas?”. O moralas paprastas – jeigu neturi įžvalgų ir skundies kūrybine impotencija, tai tik […]