“Awards are merely badges of mediocrity”.
– Charles Ives

Šį kartą ne apie tai, kad “kūrybiškumas yra fygnia – pardavimai yra viskas”, nes šia tema protingi žmonės jau pasisakė. Šį kartą greičiau apie tai, jog agentūros visų pirma bandančios “apšikti” viena kitą, retai sukuria ką nors vertinga, jau nekalbant apie tikrai originalius darbus.

Prieš užsimenant apie fiasko, kurį šiais metais patyrė Cannes Lions, trumpa vieno reklamos guru citata:

NEARLY everybody likes to win awards.
Awards create glamour and glamour creates income.
But beware.
Awards are judged in committee by consensus of what is known.
In other words, what’s in fashion.
But originality can’t be fashionable, because it hasn’t as yet had the approval of the committee.
Do not try to follow fashion.
Be true to your subject and you will be far more likely to create something that is timeless.
That’s where the true art lies.

– Paul Arden, It’s Not How Good You Are, It’s How Good You Want To Be.

O dabar apie minėtą Cannes Lions fiasko… “Press” kategorijos žiuri pirmininkas Mark Tutssel (chief creative officer Leo Burnett Worldwide) paskelbė, jog GRAND PRIX laimėjo darbas Scrabble “Vowels”, kurį pridavė Ogilvy Mexico. Po kiek laiko darbas diskvalifikuojamas (nugalėtoju skelbiamas agentūros AlmapBBDO Sao Paolo darbas “Billboard” žurnalui), nes… Paaiškėjo, kad jis jau buvo priduotas praeitais metais (suprask, kad yra senesnis negu reikalauja darbų pridavimo taisyklės). Tai nebūtų taip juokinga, jeigu ne faktas, jog šiais metais GRAND PRIX laimėjęs darbas, pernai net nepapuolė į “Short list”. Čia dar atmintin sugrįžta istorija apie Londono logotipą ir pradines apklausas, kuriose vos 4% pasakė, kad logotipas yra liuks, kai tuo tarpu apie 80% jo atžvilgiu buvo nusteikę skeptiškai. Jeigu šiandien reiktų “statyti” kokie bus apklausos rezultatai 2012, už ką statytumėt?