“Awards are merely badges of mediocrity”.
– Charles Ives
Šį kartą ne apie tai, kad “kūrybiškumas yra fygnia – pardavimai yra viskas”, nes šia tema protingi žmonės jau pasisakė. Šį kartą greičiau apie tai, jog agentūros visų pirma bandančios “apšikti” viena kitą, retai sukuria ką nors vertinga, jau nekalbant apie tikrai originalius darbus.
Prieš užsimenant apie fiasko, kurį šiais metais patyrė Cannes Lions, trumpa vieno reklamos guru citata:
NEARLY everybody likes to win awards.
Awards create glamour and glamour creates income.
But beware.
Awards are judged in committee by consensus of what is known.
In other words, what’s in fashion.
But originality can’t be fashionable, because it hasn’t as yet had the approval of the committee.
Do not try to follow fashion.
Be true to your subject and you will be far more likely to create something that is timeless.
That’s where the true art lies.– Paul Arden, It’s Not How Good You Are, It’s How Good You Want To Be.
O dabar apie minėtą Cannes Lions fiasko… “Press” kategorijos žiuri pirmininkas Mark Tutssel (chief creative officer Leo Burnett Worldwide) paskelbė, jog GRAND PRIX laimėjo darbas Scrabble “Vowels”, kurį pridavė Ogilvy Mexico. Po kiek laiko darbas diskvalifikuojamas (nugalėtoju skelbiamas agentūros AlmapBBDO Sao Paolo darbas “Billboard” žurnalui), nes… Paaiškėjo, kad jis jau buvo priduotas praeitais metais (suprask, kad yra senesnis negu reikalauja darbų pridavimo taisyklės). Tai nebūtų taip juokinga, jeigu ne faktas, jog šiais metais GRAND PRIX laimėjęs darbas, pernai net nepapuolė į “Short list”. Čia dar atmintin sugrįžta istorija apie Londono logotipą ir pradines apklausas, kuriose vos 4% pasakė, kad logotipas yra liuks, kai tuo tarpu apie 80% jo atžvilgiu buvo nusteikę skeptiškai. Jeigu šiandien reiktų “statyti” kokie bus apklausos rezultatai 2012, už ką statytumėt?
martynas
pilnai sutinku. tie kas dirba tik su noru, kad gauti awarda tai…. man jie nerupi daznai net neseku kas ten ka laimejo…
ArturasOlsauskas
Geras irasas. Papildant apie Cannes Lions apdovanojimus – garantuotai laimi darbai, kurie tais metais laurus jau nuskyne kitur t.y. jau buvo patebeti. Pavyzdziui nustebsite identiskus laimetojus rade ir CLIO Awards. Tiesiog ziuri eina saugiu keliu ir palengvina sau darba is poros tukstancius kategorijai pateiktu darbu atrinkti perliukus. Veliau trukstamus atrenka is mases. Su padidinamuoju stiklu perziurimi dideli prekes zenklai ir itakingos agenturos. Kartais tiesiog fiziskai neimanoma i viska isigilinti.
paulius.rymeikis
Artūrai, čia jau gal biški ir konspiracijos teorijų paieškos.. Tavo minimi festivaliai yra A lygio ir ten jury sėdi tokio pat lygio tipai, kaip ir Kanuose, tad… Man kažkaip neatrodo keista, kad ir darbus tie tipai išrenka panašius.
Cannes Lions 2011 | Blogas automobiliams
[…] šio renginio įvertinimo – kaip ir visuose kituose apdovanojimuose objektyvumas čia sąlyginis. Be to, toks dalykas kaip reklama išvis sunkiai vertinamas. Tačiau Kanų Liūtai kaip Oskarai […]