2006 M. LAPKRIČIO 9 – 13 D.
Lapkričio 9 d., ketvirtadienis
Rusų dramos teatras (J.Basanavičiaus g. 13)
19 val.
* JUNCTION (Lietuva)
Kristina Jatautaite – vocal
Laimonas Urbikas – tenor saxophone
Arūnas Viduolis – alto saxophone
Domas Grumbinas – trumpet
Mantas Liutikas – keyboards
Paulius Stonkus – bass
Mykolas Eiva – drums
* DENNIS ROLLIN’S BADBONE & Co (Didžioji Britanija)
Dennis Rollins – trombone
Jay Phelps – trumpet, flugelhorn
Johnny Heyes – guitar
Pete Cochrane – bass
Alex Morgan – keys
Dewi Young – drums
Festivalio klubas – Holiday Inn Vilnius
(Šeimyniškių g. 1)
22 val.
* Green Bridge Band (Lietuva)
* jam session
Lapkričio 10 d., penktadienis
Rusų dramos teatras (J.Basanavičiaus g. 13)
19 val.
* CHRIS POTTER TRIO featuring Scott Colley and Antonio Sanchez (JAV)
Chris Potter, sax
Scot Colley, bass
Antonio Sanchez, dr.
* PHILIP HAMILTON (JAV- Lietuva)
Philip Hamilton, voc
Chieli Minucci, g
Oscar Stagnaro, bass
Festivalio klubas – Holiday Inn Vilnius
(Šeimyniškių g. 1)
22 val.
* Tomas Botyrius, Gražvydas Januškevičius, Arvydas Joffė, Eugenijus Kanevičius (Lietuva)
* jam session
Lapkričio 11 d., šeštadienis
Rusų dramos teatras (J.Basanavičiaus g. 13)
18 val.
* OZMA (Prancūzija)
Adrien Dennefeld, g
Edouard Séro-Guillaume, bass
David Florsch, sax
Guillaume Nuss, trmb
Stéphane Scharlé, dr
* THE FIVE CORNERS QUINTET (Suomija)
Eskola Jukka, tr, flgh
Jakobsson Mikael, p
Lassy Timo, tenor & baritone sax, flute
Lötjönen Antti, bass
Mäkynen Teppo, dr & perc
Festivalio klubas – Holiday Inn Vilnius
(Šeimyniškių g. 1)
22 val.
* Doudi Jazz Band (Lietuva)
* jam session
Lapkričio 12 d., sekmadienis
Vilniaus kongresų rūmai (Vilniaus g. 6/16)
18 val.
* SELEN Gülün TRIO (Turkija)
Elif Selen Gülün, p, voc
Sezin Ahmet Turkmenoglu, bass
Emir Ozoglu, dr
* WAYNE SHORTER QUARTET (JAV)
Wayne Shorter, sax
Danilo Perez, p
John Patitucci, bass
Brian Blade, dr
Festivalio klubas – Holiday Inn Vilnius
(Šeimyniškių g. 1)
22 val.
* jam session
Lapkričio 13 d., pirmadienis
Vilniaus kongresų rūmai (Vilniaus g. 6/16)
19 val.
* V.CHEKASIN’S OLD FRIENDS JAM (Lietuva)
F.Schubert Preparation
Petras Geniušas, p
Vladimiras Čekasinas, sax
Vytautas Labutis, sax
Arvydas Joffė, dr, perc
Gediminas Laurinavičius, dr, perc
* BILL EVANS “SOULGRASS” (JAV)
Bill Evans, saxophone
Vinny Valentino, banjo, guitar
Christian Howes, fiddle
Ric Fierabracci, bass
Joel Rosenblatt, drums
Festivalio klubas – Holiday Inn Vilnius
(Šeimyniškių g. 1)
22 val.
* Otar Magradze Jazz Trio (Gruzija)
Otar Magradze, piano
Valeri Pailodz, drums
Otar Sagnelidze, bass
* jam session
Daugiau informacijos http://www.vilniuscityjazz.lt/content/dalyviai.lt.html
Bilietai – www.bilietai.lt
se-e
Labai neiprasta informacija apie dalyvius nete… gaila, kad Mama jazz tinklapyje galima suzinoti tik kaip atlikejai atrodo “na oblozhke”, bet nieko apie juos pacius… o nete info tarkim apie svecius atidarancius festivali – DENNIS ROLLIN’S BADBONE & Co tiek, kad jie yra groje studentu graduation vakarelyje bei Kazachstano jazz festivalyje…
Jei kazkam idomu samplai bei kaip pateikiami atlikejai ju paciu oficialiu tinklapiu… juk is to irgi galima kanors nusprest :) keletas is ju:
Ozma: http://www.ozma.fr/
Philip Hamilton: http://www.philiphamilton.com/
Chris Potter: http://www.chrispottermusic.com/
THE FIVE CORNERS QUINTET: http://www.thefivecornersquintet.com/
SELEN Gülün TRIO: http://www.selengulun.com/
Bill Evans: http://billevanssax.com/
Apie Wayne Shorter, Grammy laimetoja yra tonos info…
se-e
nu ir vel kazka klaidingai padariau… nerodo mano komentaro :(
ei, o ar matet jau kainas bilietu? utopija – 40-80 LT uz Rusu teatro sale…
pR
tai vis tik pagalvok, gal geriau 10 val. per diena mirkti scanoramoje? :)
se-e
as jau brukstelejau bangoj… kad greiciausiai teks pasiruosti ir vienam ir kitam.. o po to ziuret pagal nuotaikas ;) pliusas koncerto yra toks, kad apsisarvojus foto iranga jis veik nepastebimas prabega!
paulius.rymeikis
tavo komentare buvo per daug nuorodu, tad ji turejau priimti ;) vienzo, daugiau nei 2 nuorodas turintis komentaras yra sulaikomas.
o apie toki koncerto pliusa girdziu pirma karta :-/
Arunas
Juodukas PHILIP HAMILTON jau tapo giliai Lietuvoje įleidusiu šaknis daininku. Berods niujorkietis, koncertavo 2004,2005m Kaunas jazz, 2006m, netgi Birstono jazz. Akivaizdu, jog jo stiprus balsas tarnauja daugiau pop muzikai (soul, disko muzikos mišinys) nei jazzui. Daro šou. Skatina liaudį intensyviai ploti, gal šūkčioti ką nors. Turi nemažai gerbėjų pas mus, todėl ir yra kviečiamas. Įtariu, jog neturi aukštos kotiruotės tėvynėje, jog taip maloniai vis lekia ir lekia Lietuvon. Tikrai neisiu dar kartą žiūrėti jo šou. Mačiau Kauno jazz rėmuose Kauno jazz. Buvo kiti muzikantai, kai kurie iš jų turėjo akivaizdžių muzikavimo trūkumų. Žinoma, gali pateikti kitokią programą su keistai mažu muzikantų pritarimu, nei buvo iki šiol. Tačiau kažkaip netikiu radikaliomis permainomis, jei iki šiol vis pop muzika jam gaudavosi…
paulius.rymeikis
Šiandien 13.00 per LTV laidą “Kultūra” bus kalbama ir apie šį festivalį.
lukas never
taigi taip – siek tiek prognoziu ir pasiulymu apie festivali (remdamasis tevo, kaip rimto jazz fano, rekomendacijomis)
is eiles.
ketvirtadienis: lietuviu “junction” jis, be abejo, nezino; ko tiketis is britu dennis rollin’s badbone irgi neaisku, asmeniskai nedomina.
penktadienis: chris potter ir co. – leading bus sax’as, neturetu but kenny garrett show, daugiau idomesniu variaciju, tuo labiau, kad pats atlikejas gana jaunas ir verzlus; philip hamilton gan teisingai apibudino arunas – tiesa, tevas labiau apibudintu jo vokala ir stiliu r’n’b/soul, bet is esmes tai daug mandrybiu avangardo ar eksperimentikos gerbejams tikrai nezada. taciau del chris potter bilietus isigijau. pabandymui siulau viena albuma: http://rapidshare.com/files/1976137/s.swallow_ch.potter_a.nussbaum-damaged_in_transit.html
sestadienis: neaisku, ko tiketis nei is ozma (prancuzai), kurie gali but nuo tradicinio iki linksmo kabaretinio stiliaus, nei is suomiu five corners, taciau bent jau praejusiais (ar dar anksciau) metais suomiai, “apsilde” medeskius, labai maloniai nustebino, nes labai kokybiskai ir subtiliai sugrojo savo partija.
sekmadienis: na, turkai neaiskus, taciau bent as tikeciausi kazkokiu nacionaliniais prieskoniais paskaninto jazz’iuko su galimybe isilinksmint iki jugoslavisko energingumo arba tarkan’o popsumo :) na, o vakaro zvaigzde bus wayne shorter, kuriam amzius netrukdo leistis i turus. kazkodel man buvo pasakyta, kad sitas saksofonistas atstovauja labiau ta ramu romantiska smooth jazz’a (nors AMG prirasyta tokiu “baisybiu” kaip fusion ir electronics bei complicated arrangements). kaip bebutu, visi turetume atsimint, jog jazz gyvi pasirodymai nuo studijiniu albumu skiriasi turbut labiausiai is visu muzikiniu stiliu. kaip bebutu, pasiklausyt galima ir jo: http://www.sendspace.com/file/u1hqld
pirmadienis: na, sitas koncertukas turetu but super, kaip ir pridera, gaves geresne sale bei esas paskutinis. chekasino ir chebros turbut pristatinet nereikia – jie dalyvauja beveik visur, o is pastaruju dvieju festivaliu jam session’u atsimenu, jog labutis su laurinavicium labai mokedavo pasmaginti jazz gerbejus. pagal sudeti turetu but linksma, pagal repertuara (schubert) – gali but rimta. anyway, turetu but aukstam lygyje. antroje dalyje grosiantis jau treciasis didelis saksofonistas bill evans ir co. turetu pasizymet energija, sudetingesnem improvizacijom ir galbut net repavimu :) sitos dienos koncertas tikrai rekomenduotinas, kiti – pagal skoni, lukescius ir galimybes. tarp kitko, galite isbandyti ir bill evans albuma: http://rapidshare.com/files/1998212/Bill_Evans.rar.html
arunas
Labai puiki analizė. Jau pumpuojuosi įrašus, nes bus sunku – fatališkas sutapimas su kino švente įneš korektyvas renkantis. Lieka viltis, jog pavyks sustumdyti taip filmų pakartojimus, kad jazzai nenukentėtų.
Taip ir aš tikiuosi iš V.Labučio – A.Joffes – G.Laurinavičiaus tokio pat šaunaus pasirodymo kaip pernai. Barė mane, jog susižavėjimas pavėluotas, nes jie karrtojasi ir “yra matyti” savo improvizacijose. Bet barė VILNIAUS JAZZ patriotai. O nuotaikas kartais ir apsprendžia tokie dalykėliai, kaip nepasitenkinimas, jog V.Labučio “chebra” neboikuotoja “City jazz”. Džiugina, kad bus toks eruditas, virtuozas kaip P.Geniušas. Jei O.Molokojedovas pernai festivalyje aname kvartete buvo matomai “silpnoji grandis”, tai dabar neeilinis pasistiprinimas. Betgi įtarimą kelia dviejų korifėjinių saksafoninikų jungtis. Ar “tilps” scenoje. A r nesusigadins reikalai? Nes didysis šou menas seks Olego lyderiavimu šiame kontekste ir jį pakeis (O.Molokojedovas pernai pūtė berods du trimitus atsigulęs prieš savo klavišinius)? Įdomu, įdomu…
Dar norėčiau grįžti prie turkų. Pasiūlyti paskaityti, kokią galingą potenciją turi šios šalies kai kurie atstovai:
http://jazz.scene.lt/num8/reviews/kelione.html
Bet pernykštis turkiškas kvartetas kiek apvylė daugumą. Grojo neefektingą, saloninę-restoraninę muziką. Man “suėjo”, bet, kaip sakau, kiti tikėjosi kur kas daugiau. Kaip bebūtų, vidutiniškai ten jiems išėjo…
arunas
Gaila, kad negalima papildyti savų žinučių. Reikalą “žiauriai” gadina nesąmoningi sutapimai:
Viačeslavas Ganelinas (fortepijonas, Izraelis)
Petras Vyšniauskas (saksofonas, Lietuva)
Klaus Kugel (mušamieji, Vokietija)
Šv. Kotrynos bažnyčioje (Vilniaus g. 33), 19 val. lapkričio 13 d.
Bilietai platinami Bilietai.lt kioskuose
Kaina: 8,10,20,30lt
Lyg tyčia kenkiama VILNIUS CITY JAZZ.
Matyt, taip ir yra…
paulius.rymeikis
Juokingiausia, kad ta diena koncertuos Bill Evans – matyt musishkiai jaucia seniai ji perspjove, tad nemato reikalo patys uzsukt, paklausyti. Niekas manes neitikins, kad Vilnius City/Mama Jazz atvejis yra 80% politika, o tik 20% – muzika.
arunas
“Juokiantis pro ašaras” tame galima įžiūrėti bent vieną teigiamybę – pasiskirstymo publikos. Mat liepos pabaigoje, sekmadienį (!) apturėjau nebūdingą sau “netektį” – nebuvau įleistas brutaliu būdu į Kotrynos bažnyčios salę. Ne, policijos struktūros čia nieko dėtos – paprasčiausiai Kristoforo festivalio organizatoriai išstūmė keliolika žmonių, kurie fiziškai nebegalėjo tilpti salėje ir… užsirakino po spyna. Tokie veiksmai man buvo netikėti, net apeliavau į priešgaisrinį saugumą (:D). O visa reikalo esmė – nerealus pianisto PETRO GENIUŠO populiarumas (jis tuomet koncertavo duete su V.Čekasinu).
Taigi, dabar gaunasi teigiama situacija dėl antplūdžio į kongresų rūmus. Turėtų kai kas atiduoti pirmenybę svečiui V.Ganelinui :D :D
lukas never
Papildziau savo komentara – idejau nuoroda i W. Shorter albuma.
Beje, nors asmeniskai ketinu pasitenkinti 2 koncertais (penk. ir pirm.), jei reiktu kazka pasiulyt, be situ dar apeliuociau i 6nio komplekta. anyway, speju, kad scanorama g. turi daugiau gerbeju nei jazz.
Arunas
Scanorama per visus seansus, aišku, surinks daugiau apsilankiusių. Ir bilieto kaina kita. Bet atiduočiau pirmenybę koncertui. Filmą galima ir atsisiųsti iš bėdos. Žinoma ir atlikėjo CD gali įsigyti, bet koncertas yra koncertas. Neužkonservuotas dalykas…
se-e
http://www.vilniuscityjazz.lt/content/dalyviai.lt.html pagaliau sulaukeme issamiu komentaru apie atlikejus…
paulius.rymeikis
o as paziurejau, kad pgl savo tvarkarasti, tai nebent tik pirmadieni ir galeciau, bet.. jauciu pasuksiu lengvesniu keliu ir nueisiu i savaitgali praganyta scanorama :)
se-e
kelios eilutes apie festivalio finansavima – http://whatson.delfi.lt/archive/article.php?id=11179786&ndate=1163109701&categoryID=14
Arunas
Scenoje išvydus DENNIS ROLLIN’S BADBONE & Co (Didžioji Britanija), festivalio žiūrovų veidus turėjo papuošti plati šypsena – kažkoks kuklaus, ŠVIESAUS ansambliuko įvaizdis. Čia ir a la the beatles stilius, ir funky, ir, aišku, reggae. Trykštanti gera nuotaika iš šviesių, jaunų veidų, nors pora jų – ne baltaodžiai. Tokia buvo ir šio šokių muzikos ansamblio muzika. Net visai nekėlė abejonių pirma trombono soluotė, leidžiama per fuzinį pritarimą, tarsi būtų elekto gitara (beje, neprastas gitaristas grojo be elektroninių efektų – tik jazzinės struktūros gitara) ar, nematytas man iki tol, sėdint drummeriui už būgnų sekcijos, ritmo mašinos leidimas, gyvai pritariant tik lėkštėmis ir pedalais (jokiu būdu ne visuose gabaluose). Taip ir prabėgo tas koncertas, kurio metu nekaip atrodė sėdinčioji publika, kada aiškiai reikėjo šokti. O jų muzika buvo minėtų žanrų faina samplaika. Tik žadėto hip hopo nepavarė. Ir negrojo bitliško stiliaus, kaip parašiau apie aprangą (būgnininko kostiumėlis). Muzikantai nebuvo NEPAMAINOMAIS VIRTUOZAIS, bet jų susigrojimas ir esama reikalinga meistrystė, susibūrus apie lyderį, jamaikiškos išvaizdos trombonistą DENNIS ROLLINS, tikrai buvo pakankama žanro reikalavimams.
Ir gausiai solavo, kas grupę jau priartina ir prie termino jazz muzika. Nebuvo tokio grupės narių nelygumo, kokį stebėjau per šiandien koncertuosiančio PHILIP HAMILTON pernykštį koncertą Kongresų rūmuose. Šie darė ką reikėjo… Tiesa, tas nuotaikingumas ėmė šiek tiek ir pabosti, bet puikiai tą nuėmė šoumeniškas DENNIS darbas – koncertas baigėsi 100% salei intensyviai plojant ir nesusilaikant nešokus. Tiesa, vėlgi tas vadovo šoumeniškumas kiek netinkamas jazz festivalio sampratai, bet dabar daug tokių dalykų Montreux, kitur. Kaip bebūtų, publikai neabejotinai suėjo koncertas. Su tuo ir pasveikinkim Mammajazz, ką nuo scenos ir teigė DENNIS ROLLIN žodžiu ir, aišku, savąja muzika… :)
Arunas
Jo, blogai, kad negali pataisyti teksto, kurį išvysti “įdėtą”…
paulius.rymeikis
Gera proga i savo teksta is anksto pazvelgti rimtai ;) Ir.. dar reiks zvilgtelt prisijungus kaip paprastam vartotojui, bo as savo tekstus redaguoti galiu ;)
Arunas
RIMTAM pažvelgimui reikia laiko. O jo nėra – darbai stovi…
paulius.rymeikis
arūnai, brangink žodį lietuvišką ;)
Arunas
…ar tobulink programą. Netobulumai nesulyginamai aiškesni, kada tekstas “įdėtas”. Jokioje darbinėje stadijoje ar kokiame worde toli gražu nesimato ne tas pasispaudes klavišas, kaip tas matosi kad ir “mėlyname fone”…
Tuo norėjau pasakyt, kad VISUR pataisau išryškėjusį broką. Tik, deja, ne čia…
arunas
pasidariau išvadą, kad PHILIP HAMILTON tiek dažnai Lietuvoje, kalba lietuviškai, tai, žinoma, perskaitė kaip aš “jį sudirbinėjau” už man nepraėjusį antrą atvykimą į Kauną jazz… :D Kaip kitaip paaiškinsi, jog šiandien jis muzikine kalba taip atsakė už mano keverzones, kad o-ho-ho…
Lyg nesiruošęs specialiai pradėjo koncertą ir scenoje tai vienas, tai su atsivežtu gitaristu improvizuodami “lyg tempė laiką”.
Bet ne, kai įsivažiavo, tapo viskas šaunu. Negaliu pasakyti kito tokio koncerto, kuriame taip matytųsi jog yra kuriama (ir talentingai) scenoje. Tada peikiau gitaristą. Tai dabar atsivežė TIKRĄ MEISTRĄ. Galų gale kai Philipas kartu su D.Rudžiu laikė “zawinuliško” intensyvumo mušamųjų ritmą, gitarsisytas užgrojo mano Dievuko Carlos Santana stiliuje. Kaip nesidžiaugsi…
Tris gabalus stipriai sugrojo su pirmoje dalyje grojusio Chris Potter kontrobosininku Scott Colley (tai parodo ir jo klasę – puikiai groti be repetavimo), vėliau su irgi be repeticijų NEGRYBAVUSIAIS pasirodyme mūsiškiais – Eugenijumi Kanevičiumi Ir būgninku Dariumi Rudžiu.
Atliko vokalines improvizacijas pagal negrų liaudies muzikos motyvus. Tai suteikė kur kas mažiau popsiškumo, negu aš jam primečiau anksčiau.
Žodžiu, reabilitavosi šauniai…
lukas never
pataisiau, arūnai, tavo komentarą šiek tiek.
norėčiau kiek paoponuoti tavo opinijai, jei tik galima. vakar apsilankiau CHRIS POTTER TRIO ir PHIL HAMILTON koncerte. be abejo, veiksmas kaip visada vėlavo, bet veidai nei vieno nesurūgo. CHRIS POTTER pirštais, pažinusiais fortepijoną anksčiau nei raides, lengvai pabėgiojo klavišais ir uždavė toną savo trio muzikantams, vienas kurių buvo a la didelis rimvydas valatka (kontrabosistas, vardu Scott Colley), o kitas panėšėjo į šių laikų oro uostų įtariamąjį tačiau su šlike (būgnininkas Antonio Sanchez). Jie iškart pradėjo subtilų ir profesionalų (bet) muzikinį šou. kontrabosistas truputį trypdamas buvo įsijautęs į savo stygas, būgnininkas apskritai man padarė didžiulį įspūdį. tarkim, jei trumpam nubėgsiu į priekį ir apibūdinsiu darių rudį, kurio grojimas vizualiai atrodo plastiškas ir patrauklus bei džiugino praėjusių metų mamajazz jam session metu, tai Antonio Sanchez atrodė kaip būgnų guru. atrodo, kad rudis dažniausiai muša griežtą ritmą su smagiais nukrypimais, bet tik tiek. o šitas truputį pliktelėjęs meksikietis neturi laiko plastikai, nes jo tempas ir skirtingų garsų aprėptis yra milžiniški, ypatingai įvairūs ir praktiškai apie ritmą (tą taisyklingąjį visa apimantį 4/4 ritmą) primena tik 3-4 kartus per 5 min. kompoziciją. būgninkas grojo kiek neįprastai garsiai, kartais net užgoždamas vakaro žvaigždės skirtingų saksofonų (altas, sopranas, baritonas) melodijas ir dūsavimus, kartais net pati vakaro žvaigždė sustodavo ir šypsodavosi patenkintas, stebėdamas tą būgnų monstro šou. pats Chris Potter mane labiau sudomino gal pora kartų (gal todėl, kad aš labiausiai mėgstu kliapą ir būgnus), kai įsitraukė į rytietiškus motyvus ir kai paimprovizavo baritonu. na, viso trio jazzbuvo ganėtinai intensyvus, labai šiuolaikinis ir eksperimentinis, bet kokybiškas ir malonus (to atėjusiam žiūrovui).
tuo tarpu arūnas turbūt neatsispyrė nueit į antrą dalį koncerto, kuriame jau labiau vizualinį šou demonstravo kertuko iš anksto išpeiktas PHIL HAMILTON. tiesą pasakius, kai prieš tai apturi tikrą gerą jazz, o po to girdi tokį afrikietišką arba r. kelly dainavimą, kuriam asistuoja elektrinė arba akustinė gitara, kuri į jazz neįvažiuoja (nors ir soluoja, arūnai, nors ir) arba bent jau toli nuo to jazz, kurį girdėjom prieš tai. taip pat asistuoja lietuviai minėtas rudis ir kanevičius, kurie siaubingai nusileidžia buvusiems kolegoms iš Potter Trio (na, tarkim, apkaltinkim čia ir Hamiltono propaguojamą popsinį stilių, kuris neleidžia atsiskleisti). be abejo, salė visa kaifuoja, skanduoja, ploja ir džiaugiasi, bet man įspūdis buvo tik “šou geras, bet”. malonu, kad neateini į vienodus koncertus ir išgirsti kažką kitokio, o bet tačiau, ponai, kai jazz iškeičiamas į ovacijas ir lietuvių kalbos demonstravimą, tai, hm. toks buvo ir mano įspūdis – hm. taigi taigi. tikiuos, nors ta kelionė į dangų bus trumpa ir subtili.
arunas
Žiūrėsim, kaip muzikologės iš LMTA įvertins. Manau daugiau bus teigiamai apie Philip Hamilton, neu tau pasirodė. Patikėk, vakar koncertas buvo kur kas geresnis, negu kertuko matytas…
lukas never
nu ka, siandie turim juokinga galimybe persiplest arba issirinkt viena is dvieju: chekasinas ir draugai (+ bill evans) ar ganelinas ir draugai. kongresu rumai ar kotrynos baznycia. vilniuscityjazz ar vilniusjazz-anticityjazz?
arunas
blogiau nei kongresuose, Kotrynoje tikrai neturėjo būti… Tik iš ten, palikęs saviveiklinį Bill Evanso bandą muzikuoti toliau…
paulius.rymeikis
dar buvo galimybe scanorama. as ten :)))
lukas never
paveluota ir neaktualu gal – ispudziai is vakarykscio koncerto.
isivaizduoju, jog nemaza dalis maciusi ir cekasina, ir visa jo kvarteta, ir ganelina su savo projektais, todel galbut vertintu reliatyviai. mano atvejis unikalus tuo, jog negaliu pasigirt tokia patirtimi, todel nesukau sau galvos, ko tiketis is koncerto. kai kazkas is pazistamu, buves kotrynos bzn ir gyres tenyksti regini, paklause “tai ka, dave sou cekasinas”, supratau, jog is dalies uzpildziau sita spraga. nors aliuziju buta – i bendrazygiu (labucio ir laurinaviciaus pvz) dalyvavima projektuose, kad ir lethe pristatyma tamstoje, kur buvo panasaus kalibro sou, tik kitoks muzikine esybe. pirmoje dalyje CHEKASIN’S OLD FRIENDS’ JAM. pora zymiu klasikiniu interpretaciju (atpazint jas buvo galima pagal “girdeta melodija”) klausesi tikrai gerai, buvo ir mistikos, ir patrakeliskumo, ir neitiketino instrumentu ir atlikeju susisaukimo, kai duetai trio ar net visi penki (nepamirskim geniuso) susistyguodavo i viena orkestreli, kuris skambedavo net geriau nei kusturicos folkas. kartais budavo smagu, jog zmones iseidinejo, ypac matesi tie, kurie gavo pakvietimus, bet jiems nesake “kad bus sitokia nesamone”. tiesa, nerades apciuopiamu pazistamu giju ties trecia intretacija (kutavicius) pavargau ir as, bet apskritai performansas buvo tikrai vertas plojimu (ir tikrai ne vien vizualinis aspektas).
po pertraukos buvo visiskai kitoks vaizdas. BILL EVANS su grupe atrode labai draugiskas (nepaisant jo trigrasio “pirkit mano cd, tada pasirasysiu”) ir guvus. teko susipazint su ypatingai mielu saksofono ir elektrinio smuiko “susidainavimu”, taip pat tokiu idomiu instrumentu kaip bandza; teko susipazint su bluegrass stiliumi ir pasiklausyti grazaus tyro sakso virtuoziskumo. pati antra dalis man buvo tokia tvarkinga daili kokybiska lengva ir linksma jazz muzika, kuria klausyti malonu, taciau po 2-3-4 kompoziciju tu jau zinai, kas laukia visame koncerte. tarkim, mano numyleti bugnai tame koncerte buvo beveik nuliniai – tiesiog jie ten neturi daug laisves ir atliko konstrukcine palaikomaja role. beje, nei publika, nei pats atlikejas noro bisuoti neparode, kas buvo truputi keista.
kaip bebutu, si koncerta laikau labiau vykusiu nei nusivylimu. keiskime poziuri, kolegos ;)
arunas
Turiu, Lukai, argumentų gerokai kitokiam šio koncerto matymui (jokiu būdu ne vien KLAUSAU per koncertus, bet kaip vaizduojamojo meno šalininkas, STEBIU ir sceną). Jei neužsidarys ši tema, būtinai išdėstysiu čia arba dotjazzuose. Deja, dabar SCANORAMA sujaukia visą gyvenimą. Nieko kito nebespėji…
arunas
Taigi, ponios ir pona iWAYNE SHORTER
Net ryškiausios mūsų jazz/pop kultūros žvaigždės sėdėjo ant grindų. Viena, nuolat minima kaip jamų lyderis, sėdėjo arčiausiai būgnų sekcijos ir nenuleido akių. Šis festivalis pasižymėjo tuo, kad atlikėjai, pagroję penktadienį, šeštadienį, trynėsi kongresuose ir pirmadienį. Aišku, vienas iš “magnetų” buvo Waynas, na gal ir Bill Evans. Tiek žmonių, kaip per šios jazzo legendos kvartetą, nebuvo tekę matyti Kongresų rūmuose.
Na ir jie kad paliko įspūdį, tai paliko.
Prisipažinsiu, giliame sovietmetyje girdėjęs šią pavardę, negalvojau, kad tai būtent tas WAYNE SHORTERIS. Atsipeikė per ilgą pertrauką, ėmęs skaityti programėlę. O jėrgutėliau, kokie žmonės. Groję ne tik M.Davis, bet ir pas patį Duke Ellingtoną. Jei vertinsim, kad klausėmės ir Chick Corea, ir Herbie Hancocką, ir Joe Zawinulą, ir John McCloughlin, ir Paco de Lucija, ir John Medeski ir dar kitus, stebėtis W.Shorterio atsiradimu Lietuvos padangėje neturėtume. Tačiau tik Chicko grupėje buvo jo vertos PAVARDĖS. Daugumos kitų – pradedantys talentingi padėjėjai. O čia… Taip, kietesnių už šią legendą, neatvykusių į Lietuvą sunkiai berasime. Aišku, laukiu Marsalių, Grover Washington, Pat Matheny. Kiti neatvyks dėl rimtų priežasčių – numiro…
Išskyrus kokį 1,5% žiūrovų, kuriems Wayne Shorter quartet grojama avangardinė muzika buvo aiškiai nepriimtina, kiti KAIFAVO. Jų muzika artimiausia man buvo į kiek anksteliau Valst. Filharmonijoje girdėtą niujorkiečių Matthew Shipp’o/piano/&William Parker/kontrbass/. Žodžiu visi keturi virtuozai grojo LYG IR SAU, savo atskirą techniškos muzikos partiją. Rodėsi ir nepriklausomą nuo kolegos ir jokiu būdu ne akompanuojančią. Kas mirtingiesiems gautųsi kakafonija, čia susilydė į visumą ir …. išeidovo vientisu kūriniu. Tiesa, muzikos pradmenų pradmens – melodikos čia nelabai būta, arba ji “slėpdavosi” variacijose, bet tai ir buvo tuo KAIFU.
Ką pasmerktum dėl melodikos nebuvimo, čia tik giri dėl suderinto skambėjimo ir muzikavimo įdomumo. Keisčiausia, kad instrumentai, kuriems lemta atsakyti už ritmą, to taip pat nedarė. Ir būgnininkas, ir kontrabosistas grojo tą savo periferinę muziką, kuri susiderindavo ir su sax, ir su fortepijono garsais. Tiesa, už ritmą buvo ir griežtai atsakingas eklementas – pianisto kairė ranka. Aštriai varė akordus. Galėjai šauniai linguoti ar trepsėti kojomis į ritmą. Ovacijų taip pat būta nerealių. Ir elgesys scenoje toks, kokį daugiausiai vertinu – įsigilinimas į grojimą, partnerio klausymas. Tas klausymas toks aštrus, jog negarsiai suskambus mobiliakui, italas (pagal pavardę sprendžiu, gal klystu?) kontrabosistas labai aiškiai sureagavo su šypsena. Laimė ta nekultūringumoapraiška iš mūsų publikos pusės buvo vienintelė… Jokių lietuvių kalbos elementų, didingų dirigavimų kolegoms, kas “užmušė” mane uždaromąjame koncerte. Taip perteikinėjo įsigilinę į save ir TIK MUZIKĄ, šiemet puikius koncertus Lietuvoje surengę flamenco dievas Paco de Lucija, pop/rock srityje toks pat – Chris Rea.
Wayne Shorter, sax
Danilo Perez, p
John Patitucci, bass
Brian Blade, dr
užbūrė Vilniaus publiką vien grojimu. Pašalinių priemonių jiems nereikėjo…
lukas never
jo. kadangi arunui labai nepatiko uzdarymas bei patiko Hamiltonas, beveik galiu isivaizduot, kas jam labiausiai priimtina. kita vertus, del W. Shorter irgi nieko blogo negirdejau, tuo labiau, kad uzdaryme ziurovai aptarinejo, jog “vakar cia nebuvo kur nei atsisest, nei atsistot”. ir dar – pavydziu tau, arunai, kad galejai isgirst gyvai toki patrakeli kaip Matthew Shipp. jei ka, turiu viena jo ko-albuma su tokia underground rap grupe Antipop Consortium – labai idomus darbas.
arunas
Matai, man Matthew Shipp, didžiausias Lietuvoje kada grojęs avangardininkas, irgi patiko. Todėl nespeliok. O kodėl nepatiko uždarymas, būtinai surašysiu…
arunas
Vertinant uždaromąjį koncertą, reikia užjausti atlikėjus. Groti po Wayne Shorter quartet didžiąjai daugumai atlikėjų yra “savižudybė”. Reikia būti kokiu “Toxikum” iš VILNIAUS JAZZ, kad “nepultum veidu į purvą”. Taigi, uždarymo gala koncerto veikėjai sėkmingai ir įpuolė į mano nepasitenkinimų pelkę W.Shorterio pasirodymo šviesoje…
Džazas, kaip žinia, atsirado praeito tūkstantmečio pradžioje, dudų orkestrams žygiuojant gatvėmis. Vėliau išsigrynino diksilendo žanras. Tai rašau todėl, kad jau yra specų, kurie sako “reikėjo užsimerkti ir klausyti”. Aš neužsimerkiau.
Nes minėta jazzo prigimtis to neprašo. Kodėl turėčiau eiti prieš prigimtį? Žinoma, to nenorėjo ir Lietuvos grupės V.Chekasin old friends jam lyderis, įkvėpėjas ir griežtai pirmame plane buvęs maestro Vladimiras. Jis ir trys LT džazo bei viena klasikinės muzikos atlikėjų žvaigždės ilgoje dūsavimų, šnypštimų, sušukimų ritminėje įžangoje leido lyderiui įtaigiai pademonstruoti puikias vokiečių kalbos žinias (suprask – programa pristatinėjama gimtąja Johano Sebastiano kalba) ir jo vokalinėje partijoje sužinoti, kad bus trys “preparation” dalys (klausimas – kodėl ne vorbereitung? ), skirtos Bachui, Šubertui, trečia – B.Kutavičiui. Perėjimai buvo lydimi tais maestro sugalvotais dūsavimais ir vokiškais šūkčiojimais, kurių ilgis viršijo “sveiką protą”. Na, dėl to dar galima ginčytis, bet, kad iš pirmų sekundžių paaiškėjo, kad bus ir teatras su pono Vladimiro leading role, tai pereidamas į salei daugiau suprantamą kalbą, pareikščiu: “aktior nikudyšnyj”. Strapaliojimas, mosikavimas, įtaigūs ir įsakmūs ženklai partneriams galėjo daryti įspūdį Lietuvos džazo aušroje, bet dabar matome daug atlikėjų. Ne vien iš Vakarų. Iki tokių absurdų nenusileidžia. Netgi “neskanus” Joe Zawinulo dirigavimas ir grūmojimas buvo atliekamas sėdint už sintezatorių – “jo” brazilai nekreipė į tai dėmesio ir galingai darė savo darbą. Čia gi nekreipt dėmesio negalima – mosuojama prieš nosį LMTA antrakursiui P.Geniušui, pirmakursiui A.Jofei, o parengiamojoje grupėje esantis V.Labutis gauna griežtą nurodymą sekti paskui vadą ir žingsniuoti nulipus nuo scenos prieš žiūrovus. Iš jų veidų nesimatė, kad pyktų, bet šitų diktatoriškų užmojų prasmė liko neaiški ir jiems ir žiūrovams. Nes jei nebūtų tų BLOKUOJANČIŲ normalų muzikos klausymosi elementų, kolektyvas būtų gan šauniai sugrojęs. Matėsi, kad ir repetuota pakankamai, ir muzika apgalvota – kurių velnių organizuoti mostais tuos išstojimus solavimui?
Kas tinka darbe su studentais, nebūtinai skoningai žiūrisi muzikuojant su virtuozais…
Dabar, jei šio “blokuojančio visą muzikinį vertinimą” įspūdžio nepaisysime. Ilgą laiką Čekasino saxas buvo ryškiai garsesnis už tokį pat Labučio. Neteigiu, kad tokia užmačios ir būta, nes “po gero laiko šmoto” jie buvo “sulyginti”. Sulyginti taip, kad prancūzai OZMA sėdėtų visą koncertą užsikimšę ausis?! Abu sopranai skambėjo taip aštriai, lyg būtų ne saxai, o SĖKLOS suorganizuoti LIETUVOS RYTO “pūtikai” Siemenso arenoje.
Muzikine prasme projektas įdomus. Puikiai kaip visada sugrojo Petras Geniušas. Malonu klausytis.
Koncertas baigėsi vėl akibrokštu – lyderis suguldė šiuos vyrus ant žemės, lyg visi kaip G.Laurinavičius būtų karatė meno atstovai grupėje. Šis mat vilkėjo baltu chalatu ir turėjo, kaip išsireiškė D.Užkuraitis, baltą diržą. Bachui su Šubertu, manau, imponavo. Įdomu, kaip kompozitoriui B. Kutavičiui “suėjo” šou?
Labai žaviai vyriškai atrodantis saksafoninkas BILL EVANS nutarė sekti ne vyresniojo žemiečio ir instrumento kolegos Wayne Shorter kultūra ir subtiliu vadovavimu, o orientavosi, matyt, į prieš tai vadovavusį lyderį. Skaitė visą A4 formato gromatą lietuviškai. Iš patirties žinome, jog tokie publiką linksminantys veiksmai ne tik gerina “betarpišką broliavimąsi su čiabuviais”, bet dažnai slepia ir bejėgystę tame, dėl ko esi ant scenos. Na, žodį “bejėgis” BILL EVANS kaip saksafonininkui niekaip nepritaikysi. Jo galimybės man priminė Groover Washington manierą, kuri buvo demonstruojama vos ne prieš 20-imt metų, kai Washingtono koncertas klajojo kartu su dotjazze anksčiau aprašytu filmu “All that jazz” – buvo jie vienoje videokasetėje.
Bet kokį FUFLO atsivežė šis virtuozas kartu su savimi?! Sujungęs savo meną su country pakraipa bluegrass, ir gavęs, atsieit, originalų soulgrass (“soul” jų muzikavime nerasta) atsivežė tokių saviveiklinių draugelių palydą, kad samgumėlis. Neparodęs grojimo sugebėjimų, kokius būtų galėjęs parodyti kad ir mūsiškis Algirdas Klova, smuikininkas atsivežė ir atitinkamą instrumentą – matyt prieš kelionę daržinėje įšdrožtą. Niekaip neatpažinsi, kad skambesys smuiko. Kažkokį sintezuotą elektrinį garsą skleidžianti priemon4. Užtat mandolininkas ryžosi daug soluoti – supranta, kad mes neturime džazmenų valdančių šią amerikonišką balalaiką. Bet vaizdo priemonių būdu esame matę ne tokio grojimo šiuo įdomiu instrumentu lygio. Žodžiu jau per antrą gabalą, užplūdo nuobodybė…
Nežinau, ar buvo patenkintos rūbininkės nesiliaujančiu išeinančiųjų upeliu, nes trukdė dirbti su studijų konspektais, bet pasibaigus koncertui, eilių prie rūbinės neturėjo susidaryti…
Kaip bebūtų vykę džazai Šv.Kotrynos bažnyčioje, turėjo būti įdomesniais…
Arunas
„Spontaniškų improvizacijų vakaras“
Petras Vyšniauskas (saksofonas)
Egidijus Buožis (fortepijonas)
Vienoje scenoje spontaniškai minčių tėkmei pasiduos vienas žymiausių ir universaliausių Lietuvos muzikų – saksofonininkas Petras Vyšniauskas ir džiazo pianistas Egidijus Buožis. Kuo nustebins duetas, sužinosite apsilankę šiame koncerte.
Šv. Kotrynos bažnyčia
2006 11 22 Trečiadienis 19:00 val.
Bilietų kainos: 5Lt, 8Lt, 10Lt, 15Lt, 20Lt
se-e
Spontaniskam muzikiniam nesusikalbejimui pasidave turbut didzioji sales dauguma… Tiek tie, kurie buvo “graziai” priversti ateiti, bei tie, kurie seip pasirodo syki metuose kulturiniam gyvenime kaip kokios pasvaistes, arba tie, kurie isgirde spaudos linksniuojama varda issyk sugeba beviltiskai nuleisti savo kartele… hm. sorry juk cia negalima tokiom temom rasyti…
o ir norejau visai ne apie tai. jei kazkam prireiks irasu is Vilnius Mama jazz festivalio – Ozma bei Chris Potter Trio pasirodymu, apsireikskit gi ;)
arunas
Įrašai, be abejo, audio?
Pirmas sakinys, pasibaigęs daugtaškiu lyg pasako, kad buvai koncerte?
Deja, kiti nuplaukia į teorinę filosofiją, visai nepadedant suprasti ar gero koncerto būta, ar ne? (nepatiko?)
Nes iš anonsų galėjai tikėtis visko…
Jei ne vakariniai darbai, būtinai būčiau išleidęs tuos 5 Lt…
Taigi, mieloji, būk aiškesnė…
se-e
jep, irasai tik audio :(
nemegstu as deja, arunai, rasyti, kai galiu ir nerasyti :) tie filosofizmai kaip praktikoj matosi dazniau buna is emocines puses, o se-e iseina neisklausiusi iki galo koncerto tik syki i pusmeti. nes…taip, sutinku kad sivakar buvo pademonstruotas akademinis profesionalumas, kurio galima samciu prisisrebt net ir per jaunuju pianistu konkursa LMTA (teko uzsukti sia vasara). O man tiesiog gaila kad tokie koncertai formuoja ar “aukleja” zmoniu supratima apie muzika: abudu gerbiami muzikai tikrai nepriekaistingai apsisuko su savo solo kuriniais, kuriuose vyravo ramesnes, tradicines, tylokos svajingos kompozicijos, be kotrynkai budingo garso sklaidos jos skambetu tiesiog kaip “profu” repeticija.
Didesne dalis koncerto buvo visokie drasoki a-la-donkichotiski avangardu pabarstyti zaidimai su klasikos strichais, jiems abiems zinomais ir laiku (arba veik laiku) traukiamais motyvais (galbut klystu, bet kadangi seniai seniai paciai teko imrovizuoti, lengviausias kelias yra pagauti is atminties atklydusi kokio kurinio motyva ir ziuri ar kolega ji atpazista).. Taigi, net siuos motyvus kiekvienas (is TIK dvieju zmoniu) uzbaigdavo ar vystydavo savaip ir skirtingu keliu, blogiausia kad tie keliai turejo per mazai salycio tasku. o tai juk ir yra vienas muzikines improvizacijos tikslu. galiausiai per viena tokiu nesusikalbejimu Petras nukirto savo melodija taip greit, kad Egidijus turejo netiketai nutraukti savo dali aiskiai nebaiges “sakinio minties” :-/ susizvalge, sumiso ir sugrizo prie elementarios “kaip grosiu, taip ir tu atsiliepk” konstrukcijos, vienas sukdamas mazora, kitas minora, susipyne tonacijos ir.. uzdariau duris is kitos puses.
anyways, skubu paguosti visus buvusius ir ne: jaudintis neverta, spauda tikrai parasys, ir parasys gerai, kaip ir turi buti :))
arunas
…kad ir nemėgdama rašyti, bet puikiai parašei. Tikėtinas vaizdelis
Labai bart neišeina, nes bilietai ištie pigūs. Ir pristatyta buvo, kaip improvizacija, reiškia kūryba scenoje be pasiruošimo. Neapkaltinsi…
Bet, sako, per jamus, gerai išeina. Keista, jog čia nepadėjo didžiulė patirtis…
se-e
keletas neapdorotu foto is koncerto guli cia http://public.fotki.com/se-e/vysniauskas-buozis
Arunas
Dėkui. Dabar tapo labai aišku. To kitėtis buvo galima, nes jei pavadinama “improvizacijos”, tai ir nežinai kaip gausis. Gerai daro, jog už “žalią” pasirodymą ima mažus pinigus.
paulius.rymeikis
Turint omeny, kad dziazo renginiuose lankausi itin retai, nedrasu net uzsiminti apie tai, bet.. Siandien kongresuose vykes JASON MORAN & THE BANDWAGON koncertas buvo turbo. Jokio shou – tik grojimas. Lengvas, intuityvus, itraukiantis.
http://kaunasjazz.lt/index.php?lan=LT&dalyv=124
se-e
ehey.. laikas pasidaryti anonsu skyreli, nes nors siam vakarui jau turejau kortele, visgi… zinios apie mieste vykstancius renginius kartais ir nepasiekia visos savo auditorijos ;)
arunas
=inios tai pasiekia. Bet kai po renginio atsistatydina vadai (Bagatskis), nesigailiu, kad pasirinkau krepšinį. Gaila dėl gero koncerto, žinoma…
se-e
turejau omeny ne visus :) stai pats blogo seimininkas vakar pramiegojo vdff’us, as pamirsau apie kongresu konca (tikrai zinau kam buciau ji rekomendavus)… kazkas kitas galbut apskritai nezinojo kur sivakar detis :D todel manau kad ateiciai tai tiesiog visai neprasta mintis, bet aisku zinom kam sprest ;)
paulius.rymeikis
maziau p..dielinkit apie “kam spresti”. sakykit, ka daryt. jeigu nereiks kazko programisko (tiesiog tema prie PUSLAPIAI), galima daryti jau ir dabar. jeigu kazka daugiau (slenkanti anonsu eilute, naujame g. gyvenime tikiuosi bus) – veliau. nors siaip MAN datas pakanka atrasti forume. su vdff istorija paprasta – iki ishnaktu dirbu 24/7, tad.. net nebuvo laiko patikrinti.
arunai, negirdejau, bet del tokios puikios zinios daug, ka buvo galima praleisti. tiesa, nors to laukiau dar nuo rugsejo, nebudamas sporto fanatikas dziaugiuos, kad pasirinkau krepsini.
gal kuria diena uzeis lukas ir pasidalins savo ispudziais – maciau kazkur sukiojosi.
paulius.rymeikis
tpfu.. pasirinkau ne krepsini :)
se-e
o nu wa koks saunus paskatinimas uz pasiulyma apvadino dar nezinia kaip :) as jau seniau siuliau tureti kalendoriuka, bet suprantu kad tai kastuos kazkam papildomo laiko.. ar yra galimybiu tureti prie puslapiu kazka panasaus i “this week:”? anonsai? gali buti tik linkai, arba tiesiog renginiu pav…
se-e
Pasirodo, mano prazioplinta Kauno Jazz finisa kai kas vertina vos ne kaip geriausia metu dziazo koncerta…
http://www.gramofonas.lt/lt/klubas/muzika/ivykiai/detail.php?ID=16927
paulius.rymeikis
Ka reiskia prazioplinau, gi pries n menesiu ta vakara buvai suplanavus.. Butum ishmainius? Ne dabar po ispudziu, bet..
lukas never
lukas dabar sedi pasirinkes futbola.
vdff rankos nepasiekia.
jazz isvis praziopsojau, o gaila.
kazka girdejau apie paroda pilies gatvej priesais zaltvyksle, bet nzn kaip kas ir kodel.
paulius.rymeikis
lukai, tu tikrai net nesisukinejai prie kongresu rumu tadien? jap liap pliap – galejau galva guldyt, kad maciau.. :-/
se-e
pR, kongresai atsidare kaip suprantu 6 pm, FPalace – gerokai po 8 pm… o tai dar buciau prikalbinus kokia protinga galva nueit, kuri bent fotkiu parnestu!!! :D
paulius.rymeikis
kongresai atsidare 19 val. su ilgoka pertrauka viskas baigesi turbut ~22 h.