Body: Ir aš turiu omeny ne ironišką malonumą, kurio pasigamina žiūrint sveikinimų koncertus per regionines TV. Bet apie viską iš eilės.
Prieš keletą metų žurnalistas klausė Tony Peck’o (OgilvyOne Hong Kong kūrybos direktoriaus) kokia turi būti reklama, kad laimėtų apdovanojimus? Negaila, privačiai galėčiau persiųsti visas jo mintis, tačiau man ilgainiui užstrigo klausimas, kurį jam nuolatos uždavinėjo vienas jo vadovų: “Where’s my fun?” Ir turima omenyje ne tai, kad juoko ašaros turėtų tekėti net po laidojimo paslaugų reklamos, bet tiesiog vykęs humoras, gudrus sprendimas arba sugebėjimas rodomus dalykus pateikti kitu, netikėtu kampu.
Žmogus po darbo krenta prieš televizorių ne tam, kad išgirstų, kokiais milteliais rūbus reikia plauti šiandien, bet su viltim pailsėti, atsipalaiduoti, atsigauti po sunkios dienos. Tikėtina, kad jis puikiai supranta, kas jam sakoma, bet impulso pirkti nėra – nėra reklamoje/produkte to, kas sužadintų smegų sritį atsakingą už pirkimus.
“Where’s my fun?” elementą prisiminiau skaitydamas “Viral Factory” įkūrėjo Matt Smith įspūdžius apie geriausius gegužės mėnesio klipus. Pirmą vietą jis davė žinomam JAV veikėjui (komikui, pardavėjui, etc.) Vince už jo sugebėjimą pardavinėti “Slap Chop”:
Matai žmogaus charizmą, sugebėjimą malt š#*%, puikius tekstus (“Slap your problems away with a Slap Chop”, “Stop having a boring tuna”, “We’re gonna make America skinny again”) ir negali nesistebėti. Tik, va, pasirodo, paskubėjau galvodamas, kad jau žinau, kas yra geriausias gegužės mėnesio <em>viral</em>, nes iš tiesų šis titulas atiteko DJ Steve Porter, kuris remiksavo Vince pardavimų šou:
Bandau prisimint, kada paskutinį kartą muzikinį vaizdo klipą žiūrėjau daugiau negu 20 kartų ir nuleidęs akis konstatuoju, jog po maždaug penktos remiksuotos “Slap Chop” peržiūros, šis daiktas jau mano pirkinių sąrašė.
“Watch this – you gonna love my nuts”.
gecis
reklama “fun” bus kai ja pamatai viena karta, du, bet girdedamas ta pati daikta simtaji karta tai ji patampa annoying, ir jokios relaksacijos niekas nejaucia matydamas per diena simtaji karta ta pacia “humoreska”.
Paulius
Geci, ką tu šneki.. Lyg visų dainų klausytum po vieną kartą, nežiūrėtum filmų kartojimų ar net kalbant apie reklamas – nėra tokios, kurią pats žiūrėjai tuziną kartų ir persiuntinėjai draugams arba laukei prie tv ekrano.
Bet įrašas juk ne apie tai, kiek kartų galima žiūrėti (ir net mėgautis) gražiu kūriniu, bet apie tai, kaip pavargusiai tautai parduoti nuobodžius skalbimo miltelius.
gecis
Kai per 2 valandas pamatai ta pacia reklama 10 kartu… kokia ji puiki bebutu, ji patampa nepakenciama. Svyturio nauja reklama man yra nereali, bet kai viena commercial brake’a ja pratransliuoja 3 kartus, tai norisi verkti.
Komentatoris
Tipinis reklamistų įsivaizdavimas, kad jie yra kažkokie nerealūs kūrybininkai. Mielieji, jūsų darbas ne linksminti žmones prie televizorių ir net nesukurti Award winning reklaminį klipą, o padaryti taip, kad jie pirktų skalbimo miltelius. Kai jūs tą suprasite bus mažiau problemų su užsakovais, nereikės jų vadinti debilais bijančiais “drąsių” sprendimų. Jei galvoji, kad esi nerealus kūrybininkas – tapk nepriklausomu menininku ir gyvenk iš to ką sukuri. Jei esi reklamos kūrėjas, turėk vienintelį tikslą – kad tavo klientas turtėtų.
Paulius
Bet tai neturi nieko bendra su šiuo įrašu. Turiu omeny reklamos laiko planavimą, etc. Pats pripažįsti, jog reklama su “fun” elementais tau yra nereali.
Paulius
Komentatoriau, jeigu tamstai kūrybininkai nepatinka todėl, kad jie yra kūrybininkai, tada diskutuoti nėra apie ką, tačiau, jeigu stringa jų noras prastumti išskirtinę, įsimintiną reklamą, paskaitykit bent “Advertising and the mind of the consumer” arba “The Advertised Mind”. Knygų turinys pagamintas iš vartotojų elgesio analizės yra priešingoje pusėje negu “tušti tipiškų reklamšikų paistalai”, bet sako absoliučiai tą patį, ką ir jie.
Gal ir pasikartosiu, bet kadais “Gunn report” sudarinėtojas (GR – visų per metus įvykusių reklamos festivalių nugalėtojų topas) paklaustas apie tai ar šios “tipo nerealiai kūrybiškos reklamos parduoda?” parodė tokius skaičiukus, kurie marketingistams sukeltų didesnį malonumą negu orgazmas.
Visiems antikūrybininkams įsidėmėti vieną dalyką – svarbiausia yra įžvalga, t.y. kodėl vartotojas turėtų susidomėti tavo produktu (ką toookio tu jam gali pasiūlyti), o kūryba “tėra” tik atsakymas į klausimą “kaip?”. Kūryba yra nulis, jeigu nėra įžvalgos.
O dabar galim padiskutuoti apie tai, kaip kūrybiška reklama su gera įžvalga nepadėjo klientui turtėti. Laukiu pavyzdžių…
idiler
O kur prekiauja?
Noriu tokio – kur gauti, (aš rimtai) ?:)
Paulius
ebay pilna :) bet kadangi esu bad consumer, tai leidau prieš užsisakydamas atvėsti emocijoms ir pasižiūrėjau porą šio produkto testų youtube. klipas geriau :)
Aušra
Norėčiau gauti to Tony Pecko mintis
Paulius
Aušra, brūkštelk į pauliusetanomoshiti.jp
gecis
to paulius:
taip “fun” yra smagu. Smagu uzeiti i koki adme, ar ads of the world ir perziureti “fun” reklamas. Smagumas visas tame, kad situ reklamu musu televizijos netransliuoja. Ezio reklamos yra “fun”, Danske banko reklama su pasta buvo “fun”, bet po ketvirto pamatymo jau esi atsivalges tos visos kurybiskos ismones, ir ziuri i ta reklama lygiai tokiom pat akim, kaip i Tide ar Fairy reklama, be jokiu emociju ir be jokiu “OOOOiiii kaip faina”. Fun reklama tiesiog neegzistuoja, nes proporcionaliai smagumas dingsta su rodymu dazniu.
Paulius
Geci, dingsta, tai normalu. Kaip ir normalu tai, jog kai kurios reklamos tavęs išvis nepasiekia. Švyturys pasiekė, kažkur nusėdo. Tu žinai, kas yra Švyturys. Aišku, gali būti, kad tai nėra brand’as atitinkantis tavo vertybes ir tu jo nepirksi nepaisant fun/nefun, bet čia ir vėl dar kitas klausimas.
Arnas
Geci, daugeliu atveju rezultatai sako priešingai
gecis
O tai, kad Švyturys atstovauja kazka daugiau nei alu as isvis atsisakau priimti. Man tai tik skanus alus. Ir nesinori man susiasmeninti su brandu kai dalim saves, palaikyti fiktyvias vertybes. Bet velgi cia yra tik mano asmenine pozicija siuo klausimu.
Paulius
Geci, įsivaizduok, kad Švyturio alaus reklama artimiausius trejus metus bus daroma “Olialia” stiliumi. Manai po trijų metų vis dar išdidžiai kitų akivaizdoje pliumptum jį? Didžiausias skirtumas tarp skirtingų alaus rūšių yra jų etiketės, visa kita – sugalvota ir parduota.
gecis
sutinku :) kad jei Levi’s reklamuos save kaip vaivorykstes vaiku branda, tai greiciausiai nustociau juos pirkti. Pakirpai sparnus savo argumentu.
Paulius
Bijau, kad tokia reklama jau yra. Turiu omeny Levi’s.
gecis
hmmm, keista, kazkaip vistiek man ju dzinsai patinka :) na matyt ne visur taikomas tas dalykas.
kartais jokie isvedziojimai ir sukiai nekeicia zmogaus nusistatymo. Pirmas beetle’as irgi buvo pozicjuonojamas tikrai ne kaip hipiu masina, ir kiek zinau net su tuo bandyta kovoti.
blablabla
nemanau kad visiems produktams butina kurybiska/fun reklama. manau svarbiausia yra reklamos kiekis. paziurekite i dauguma fairy bonux ir kt panasiu reklamu kurios yra nuobodzios ir visus mirtinai uzknise. taciau kadangi jos pastoviai kalamos i galva jos nori nenori pasiekia tipiska vartotoja kuris paskui perka tuos uzknisusius fairy ir bonux. tai matosi is to kad tie produktai yra vieni is populiariausiu.
manau fun reklama yra daug svarbesne kokiam mazos firmos produktui kuri negali skirti daug leshu dideliam kiekiui reklamos
Ad guy
Levis gay ad: http://www.youtube.com/watch?v=bB90Vkyqrts
gecis
reziume: jei brandas ir ju paslaugos, produkcija neteikia dziaugsmo, jokia reklama to nepakeis.
gecis
to ad guy :) labai sexova reklama
Paulius
Tiek Tide, tiek Ariel užsienyje daro ir labai kūrybiškas reklamas – matyt tam, kad pasiektų tipiškus reklamšikus :) Bet yra ir tos paprastos reklamos, kurias matome čia. Kai užsienio reklamos rinką seki tik nuotoliniu būdu, gali atrodyti, jog pvz. Apple daro tik krūtas reklamas. Nė velnio – pilna ir pas juos kuponėlių bei eilinių sale tipo reklamų. Reikia derint.
Bet, BLABLABLA, jeigu turėtum savo įmonę (didelę/mažą) ir galėtum išleist tiek, kiek P&G, leistum 200 nuobodžių klipų ar 200 žaismingų, įdomių, praskaidrinančių nuotaiką?
Paulius
Geci, kur brandas, ten ir reklama :) Retai būna kitaip.
Komentatoris
Gerbiamas Pauliau,
Aš nesu prieš kūrybiškas reklamas. Aš esu prieš kūrybiškumą kaip savo paties tikslą. Esu su tuo susidūręs dirbdamas su garsiomis mūsų agentūromis. Labai dažnai kūrybininkai trokšta sukurti ką nors tokio, kas jiems atneštų laurus adrenaline ir visiškai nesidomi kaip tai įtakos kliento rezultatą.
Paulius
Gerb, Komentatori,
jeigu kūrybininko ambicijos tesiekia ADrenaliną, tada jūsų tikrai laukia prasta reklama. O, bet, tačiau, tai, kad yra tokių kūrybininkų, dar nereiškia, kad reklama turi būti nuobodi.
gecis
Yra tikslas, uzdavinys, randamas sprendimas. Jei sprendimas yra smaikstus, originalus, isimintinas, tai kurybininko bei kliento laimejimas.
O kas liecia dizainas del dizaino, kurybiskumas del kurybiskumo, tai daznas atvejis, kai bandoma pritempti neteisinga sprendima prie norimos problemos.
Adele
Gerb. Pauliau,
atleisk, jei klystu, bet iš to vaizdo, kaip tu atsakinėji į komentarus susidaro įspūdis, kad tu vienas žinai tiesą ir tik tavo vieno tiesa yra teisi. Siūlau tau nebūti taip įsikabinusiam į savo nuomone ir paklausyti, ką sako žmonės, kurie dirba su agentūromis. Tikiu, kad vienos tiesos nėra, nes nėra vienodų žmonių, vienodų situacijų ir vienodų sprendimų.
Yra kūrybininkų, kurie kuria tik dėl “awards’ų”, yra kurie kuria bele ką, nes netiki, nesupranta ar jam neįdomus reklamuojamas produktas, yra tokių, kurie padaro tiksliai pagal brief’ą (bet gal brief’as negeras?), o yra ir puikių, kurie supranta tavo verslą ir stengiasi padėti jam judėti į priekį, o ne tik galvoja apie reklamos grožį ir šmaikštumą.
Pauliau, būk atviresnis, priimk įvairias nuomones ir diskutuok, o ne aršiai gink savo poziciją. Daugiau pozityvumo!
Paulius
Adele, esmė ne tame, koks aš atrodau, bet koks esu. Jeigu nesutinkate su kažkuria mano mintimi, tiesiog pasakykit su kuria. Gi aš nesuvedu savo komentarų į komentatorių vaikystės traumas, bet replikuoju į jų mintis. Tai.. Dar pašnekam apie mane ar pabandom apie mano ne/tiesas? Ačiū.
LB
crap
TATARSKIJ
rimtai daugiau nei 20 kartu perziurejai ta remixuota versija ?