Nuo tada, kai po OKT (Oskaro Koršunovo teatro) vardu pasirodė pirmieji spektakliai (Marko Ravenhillo „Shopping and Fucking“ ir Williamo Shakespeare‘o „Vasarvidžio nakties sapnas“) praėjo dešimt metų. Ta proga, naujas teatro patalpas laistantis teatras žiūrovams rodo visus savo kada nors sukurtus spektaklius arba perfrazuojant vieną neseniai vykusį renginį, rodo “Весь Коршуновас”.
OKT dešimtmečio festivalio programa
Jubiliejaus proga balandžio 16 – gegužės 3 dienomis OKT suteiks žiūrovams išskirtinę galimybę pamatyti aštuonis ryškiausius repertuaro spektaklius: „Shopping and Fucking“, „Vasarvidžio nakties sapną“, Mariuso von Mayenburgo „Ugnies veidą“, Sofoklio „Oidipą karalių“, W. Shakespeare‘o „Įstabiąją ir graudžiąją Romeo ir Džuljetos istoriją“, brolių Presniakovų „Vaidinant auką“, Michailo Bulgakovo „Meistrą ir Margaritą“ ir naujausiąjį – W. Shakespeare‘o „Hamletą“.
Festivalį vainikuos premjera: garsaus prancūzų režisieriaus Erico Lacascade‘o režisuotas spektaklis „Dėdė Vania“ (pagal Antono Čechovo pjeses „Dėdė Vania“ir „Miškinis“) bus suvaidintas gegužės 11-12 dienomis.
Jubiliejinis OKT dešimtmečio festivalis inauguruos naują erdvę – Teatro areną (Olimpiečių g. 3, Vilnius), kuri, kaip tikimasi, taps ne tik OKT namais, bet ir svarbiu Vilniaus miesto kultūros tašku.
Perkantiems bilietus į 5 ir daugiau festivalio spektaklių, suteikiama abonementinė 25 proc. nuolaida. (Dėl nuolaidos kreiptis gaile@okt.lt, tel. 8 650 35646.)
PROGRAMA:
Markas Ravenhillas
SHOPPING AND FUCKING
Rež. Oskaras Koršunovas
Balandžio 16 d., 19 val.
Williamas Shakespeare’as
VASARVIDŽIO NAKTIES SAPNAS
Rež. Oskaras Koršunovas
Balandžio 17 d., 19 val.
Marius von Mayenburgas
UGNIES VEIDAS
Rež. Oskaras Koršunovas
Balandžio 19 d., 19 val.
Williamas Shakespeare’as
HAMLETAS
Rež. Oskaras Koršunovas
Balandžio 21, 22 d., 19 val.
Sophocles
OIDIPAS KARALIUS
Rež. Oskaras Koršunovas
Balandžio 25, 26 d., 19 val.
Williamas Shakespeare’as
ĮSTABIOJI IR GRAUDŽIOJI
ROMEO IR DŽULJETOS ISTORIJA
Rež. Oskaras Koršunovas
Balandžio 28, 29 d., 19 val.
Broliai Presniakovai
VAIDINANT AUKĄ
Rež. Oskaras Koršunovas
Balandžio 30 d., 19 val.
Michailas Bulgakovas
MEISTRAS IR MARGARITA
Rež. Oskaras Koršunovas
Gegužės 2, 3 d., 19 val.
Premjera!
Antonas Čechovas
DĖDĖ VANIA
Rež. Ericas Lacascade’as
Gegužės 11, 12 d., 19 val.
Bilietų kaina: 30 Lt ir daugiau.
Ankstyvųjų Oskaro Koršunovo spektaklių retrospektyva
Nors retrospektyva neįtraukta į dešimtmečio programą, be jos dešimtmetis man nebūtų dešimtmetis, o šventė švente. Tie, kurie Vilniuje reziduoja ne daugiau kaip dešimtmetį, vargiai turėjo proga susipažinti su iki istoriniu OKT (iki oficialaus tokio pavadinimo teatro įkūrimo). Jiems ir norintiems prisiminti OKT ištakas, bus proga pamatyti ir ankstyvųjų režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklių retrospektyvą videoperžiūroje. OKT / Vilniaus miesto teatro Repeticijų salėje (Ašmenos g. 8) „oberiutinę trilogiją“ – „Ten būti čia“ (1990), „Senė 2“ (1994), „Labas Sonia Nauji metai“ (1994) – ir dar du spektaklius, Oskaro Koršunovo režisuotus iki oficialaus OKT susikūrimo – Sigito Parulskio „P.S. Bylą OK“ (1997) ir Bernard-Marie Koltèso „Roberto Zucco“ (1998) – pristatys pats režisierius.
RETROSPEKTYVOS PROGRAMA:
Daniilas Charmsas
TEN BŪTI ČIA (1990)
Balandžio 20 d., pirmadienį, 19 val.
Daniilas Charmsas, Aleksandras Vvedenskis
SENĖ 2 (1994)
Balandžio 23 d., ketvirtadienį, 19 val.
Aleksandras Vvedenskis
LABAS SONIA NAUJI METAI (1994)
Balandžio 24 d., penktadienį, 19 val.
Sigitas Parulskis
P.S. BYLA OK (1997)
Balandžio 27 d., pirmadienį, 19 val.
Bernard-Marie Koltèsas
ROBERTO ZUCCO (1998)
Gegužės 1 d., penktadienį, 19 val.
Kai kas ankstyvąjį OK (“Labas Sonia Nauji metai”, “Senė 2”, “Ten būti čia”) net kelia virš geriausių naujųjų OKT darbų, tad nepraleiskit progos įsitikinti, juoba, kad visos peržiūros – nemokamos.
Daugiau informacijos apie OKT festivalį ir kt. – http://okt.lt/
Arūnas
Dėkui už temą – nereikės ieškotis internete.
Sunku spręsti, kas matysis per tą retrospektyvą, bet spektaklių būtą įspūdingų! Buvo kiti laikai, Tai TEN BŪTI ČIA pasižiūrėjau bene 8 kartus, nes tai spektaklis, kada kiekvienąkart atrandi, pamatai ką kitą. Buvo tam vaikščiojimui ir kitų priežasčių, bet iš anksto sakau, kad nesutiksiu su g-tasko kritikais, kurie pamatys spektaklyje tik juokinimą…
paulius.rymeikis
O tai jau taip iš karto ant g. varyti :)
Jurga
Nusiteikus labai rimtai pasinaudoti galimybe pamatyti OKT retrospektyva, nes spejau Koršunovo darbus pamatyti tik nuo Roberto Zucco..
Aisku teatro stebejimas per ekrana prilygsta medaus laižymui per stikla, bet šiuo atveju dėl bendro įsivaizdavimo geriau bent jau taip “palaižyti”, negu išvis neturėti supratimo kuo prasidėjo šio režisieriaus kūrybinis kelias..
Arūnas
čuju
Laižant medų, būtina įvertinti, kad absoliučiai Lietuvoje vyravo kitoks teatras tuo metu,kada jaunasis Oskaras ėmė kurti savo teatrinę kalbą. Avangardiškiausiu novatoriumi buvo E.Nekrošius. Tai reikia suvokt, kad šalia entuziastingai priėmusio Koršunovą jaunimo, buvo daug bambančių „tradicionalistų”…
Arūnas
Tikrai malonu ir gera, kai lyg upeliukai traukė žmonės į šią teatrinę fiestą šįvakar, kuri tapo upe prie įėjimo. Žiūrovų pilna. Vaizda prilygo minioms braukiančioms į hockėjų.
Faina, kad ne čia krizė…
benamis
Beskaitant įrašą kilo tokis klausimas kodėl “Hamletas” yra prieš paskutinysis? Čia turėjai omenyje šį sezoną ar…?
O perbėgus akimis repertuarą kažkodėl didžiausi prisiminimai sukyla prisiminus “Ugnies veidą”, net nežinau kodėl, nors “Meistras ir Margarita”, “Vaidinat auką”, fukingas matyti n skykių, o šis tik vieną vienintelį kartą.
O ta teatro arena prieš kelias dienas sukėlė nusistebėjimą: “Ką negi šioj vietoj bus teatras? Nugi čia buvo Tomas Filipsas…Negali būti…”
Bet reikia tikėtis, kad gal pagaliau Vilniaus miesto teatras ras namučius Vilniuje :)
O nuo pirmadienio į peržiūras nematytų darbų :)
paulius.rymeikis
benami, ten turėta omenyje priešpaskutinį OKT darbą – reiks pataisyt.
Arūnas
Man nelimpa prie arenos Thomas Philips. Limpa LIETUVOS RYTO arena, kai joje =aid4 Jasikevi2ius, Kurtinaitis, nekalbant jau apie 6i6k1, Javtoką, Macą. Gerai, kad dabar čia spektakliai.nes su teatrais sostinėje jau buvo visai gėdinga situacija. Juk ir Nekrošius turės kur rodytis…
UGNIES VEIDAS man paliko silpnesnio veikalo įspūdį, lyginant su kitais retrospektyvoje…
paulius.rymeikis
Smagu, “Ugnies veidas” surinko pilną salę. Porai valandų galima užmiršti krizę :)
Arūnas
Visuose spektakliuose pilna salė…
paulius.rymeikis
Skelbiame nugalėtojus! Etikmat kiek gražių laiškų gavom.. Net tie, kuriuose tebuvo paprastas pažadas tiesiog nueiti į kokį vieną spektaklį už savo pinigus buvo kažkuo malonūs, bet… Malonumai malonumais, grožis grožiu, o negailestingas matematikas, statistikas ir atsitiktinių skaičių parinkėjas http://random.org/integers/ skelbia, kad kvietimus dviem asmenim laimėjo:
Rapalaviciute Lina (lina_rpl@…) į Hamletas (balandžio 22 d.)
laima r (laimar@…) į Vaidinant auką (balandžio 30 d.)
Asta Nyts” (keridwen@…) į Meistras ir Margarita (gegužės 2 d.)
Inesa (inesa@…) į Dėdė Vania (gegužės 11 d.)
Visiems nugalėtojams kvietimai išsiųsti į e-pašto dėžutes. Jeigu negavot – gaudykit mane asmeniškai. Laima, laiškas siųstas tau grįžo, atsiųsk man asmeniškai kokio kito savo pašto adresą.
Labai, labai ačiū visiems, kurie dalyvavot, bet nelaimėjot. Shit happens, bet nepamirškit, kad ir dabar galit nueiti už savo pinigus, ir nemokamai apsilankyti priešistorinių OKT spektaklių peržiūrose. Kažkur tikrai susimatysim, iki ;)
jota
Super!!! sveikinam nugalėtojusssss!!!!
paulius.rymeikis
:)
paulius.rymeikis
Šiandien video peržiūrose minimos “Senės 2” faktiškai nematėm, nes, pasirodo, normalaus įrašo tiesiog nėra. Tik vargiai nuo to apsilankymas Ašmenos gatvelėje esančioje salėje buvo mažiau vertingas, nes kur ir kada dar galėtum įlyst po tų laikų spektaklių sijonais? Vien ko vertos A.Sakalausko citatos iš spektaklio, kurias šiandien jis bėrė taip, lyg spektaklis būtų nustotas vaidinti ne prieš dešimt metų, bet vos prieš kelis mėnesius. Arba archyviniai įrašai iš “Senė” repeticijų su studentiškai barzdotu Oskaru… Todėl rekomenduoju ryt nepraleist LABAS SONIA NAUJI METAI, nes vėliau būsiantys veikalai jau nebus tiek labai archyviniai, juoba ir ne tokie kultiniai, geri jie.
Arūnas
Šaunu. O maniau, kad paprasčiausiai senienos nepatinka – daug pantomimimos, juokinimo. Tiesiog RUMBA…
O Harms-VVedensky citatos – kultinės. Kurgi jas užmirš aktorius. Iš TEN BŪTI ČIA ir aš niekada neužmiršiu –
ATIDUOČIAU VISKĄ, KAD TIK BŪČIAU DIDESNIS.
SENĖ buvo rodoma Didžiojoje Akademinio teatro salėje ne ilgiau kaip metus. Vėliau reformuota į SENĖ 2. Irgi labai jau daug sezonų nėjo – kokius tris.
LABAS SONIA NAUJI METAI – jau ryškus žingsnis brandesnio spektaklio, t.y. su tradicinėmis formomis, link.
Link P.S. BYLOS, ZUCCO. Vis dėlto po Sonios Oskaras turėjo, matyt, egzistencijos scenoje problemų-klausimų. Pažangioji teatrinė visuomenė, puikiai priėmusi jo oberiutinį etapą, ėmė „kalti prie stulpo”, jog yra užsiciklinęs toje oberiutinėje stilistikoje ir kažin ar yra pajėgus kurti „normalų” teatrą. SONIA buvo tarsi tramplinas šokant nuo rusų humoristų interpretacijų pas kitus autorius ir į kitą raiškos manierą…
Arūnas
Rūgštelę, pamiršau. Užvakar A.Liuga priminė, jog HAMLETAS yra aiški režisieriaus kūrybinio kelio ataskaita/apžvalga.
Išties, scenografija, naudojant grimo spintelių „choreografiją”, išgaunant heometrines figūras, yra akivaizdus oberiutinių spektaklių scenografijos prisiminimas. Ypač sakyčiau būtent Senė turėjo panašumų.
paulius.rymeikis
Tai, Arūnai, toks ir skirtumas, kad prie Rumbos niekada neprilipdytum to, ką sakai apie OKT absurdo spektaklių turinį – kultinis.
Arūnas
Kultinis OKT spektaklis, kad išgarsino Oskarą ir Lietuvą Aberdyno festivalyje – grand prix. Pasaulio mąstu, gal tai ir nebuvo kūrybinis atradimas.
Atmetus neeilinę tekstinę bazę, visualiniai abiejų kūrinių raiškos principai labai identiški. Todėl ir stebiuosi, kad kai kam iš jūsų patiko oberiutų nuotrupos…
paulius.rymeikis
Man patiko ne nuotrupos, bet galimybė prisiliest prie istorijos ir nulyst į užkulisius: tiek vaizdinius, tiek tekstinius (prisiminimai). Jau po ‘Ten būti čia’ sakiau, kad čia tik šiek tiek tobulesnė ‘Pagauk kampą’ versija.