Naują dansu.lt puslapį (naujas dizainas) verčiam nauja rubrika – knygų rekomendacijomis. Pradedam vėlyvą 2009 rudenį išleista Adam L. Penenberg “Viral Loop: From Facebook to Twitter, How Today’s Smartest Businesses Grow Themselves”, kuri beskaitant, man ilgą laiką turėjo lietuvišką paantraštę: “..arba Bagdžiūnas už $17.15”. Bet gi mes ne žurnalistai ir pigių sensacijų nesivaikom.

“Viral Loop” yra toje pačioje lentynoje, kaip ir pop sociologo Malcolm Gladwell darbai – ji nagrinėja fenomeną. Šiuo atveju tai “viral”, “virology” fenomenas ir jo apraiškos versle (iš čia ir subpavadinimas “From Facebook to Twitter, How Today’s Smartest Businesses Grow Themselves”). Čia ne tas atvejis, kai perskaitęs knygą žinosi, kaip efektyviausiai išnaudoti “Facebook” ar Twitter” – Adam L. Penenberg knisa kur kas giliau. Nuo ko prasideda “viral”? Kaip ir kodėl virusas plinta? Kokiomis savybėmis pasižymi sėkmingi verslo viral projektai? Visi atsakymai yra čia.

Knygą vertėtų perskaityti net tiems, kam kyla abejonių iš serijos “čia ne man, nes aš prekiauju molinėmis puodynėmis, o mano pirkėjai nesinaudoja internetu”. Internetas, realiai vos poros dešimties metų senumo išradimas, yra tiesiog naujausia ir tinkamiausia forma skleisti virusą, tačiau jis veikia ir kitomis formomis. Realiai knyga pradedama nuo indų kompanijos “Tupperware” vakarėlių modelio, paminint, kaip virusas plisdavo telefonijos laikais (įstrigo juodo humoro pavyzdys-anekdotas po erdvėlaivio “Challenger” katastrofos: “What does NASA stand for? Need Another Seven Astronauts”) ir baigiant specialių vienos rūšies aplikacijų “Facebook’e” kova bei Lietuvoje taip mėgstamais viralais apie kuriuos verta dėmesio yra ši citata:

“As for companies caught up in a viral storm, they have little choice but to let go off their brand. As Procter & Gamble CEO A.G. Lafley once said in a speech at the Association of National Advertisers, “The more in control we are, the more out of touch we become. But the more willing we are to let go a little, the more we’re finding we get in touch with consumers”.

Išskyrus kelis puslapius, kuriuose gali pasibraukti penkis punktus, tai nėra “how to” tipo skaitiniai, tačiau faktas, kad perskaičius “Viral loop” į daug ką pradėsi žiūrėti kitaip. Tai taikytina tiek agentūroms, kuriančioms komunikaciją, tiek klientams, kurie tvirtina tam tikrus sprendimus bei kuria produktus, kurių vieni jau turi užprogramuotą “viral” užtaisą, o kiti apie tai gali tik pafantazuoti.

Galiausiai, lyg sekdamas žymaus lenkų režisieriaus Krzysztof Zanussi pėdomis, kuris vieną savo filmų pavadino “Zycie jako smiertelna choroba przenoszona droga plciowa” (Meilė Gyvenimas, kaip mirtina, lytiniu būdu perduodama liga), Adam L. Penenberg reziumuoja, kad daugelį “viral-loop” kompanijų galima charekterizuoti tomis pačiomis 10 sąvybių, kaip ir žmoniją, jos augimą. Taip, mes esam socialiniai gyvūnai, gal todėl tai, ką perskaitai “Viral loop” atrodo, kaip seniai pamirštas, bet teisingas vartotojo vadovas.

Nuorodos:
amazon.com
viralloop.com