“Rokiškio” GARDUS jogurtas su džiovintomis slyvomis yra labai gerai. Vienu metu jis smarkiai pabrango, dėl ko trumpam jį pamiršau, o prieš kiek laiko vėl susileido. Ir susileido kartu su atnaujinta pakuote – nepalyginamai patrauklesne, popieriniu viršeliu. Suvalgau ir automatiškai plėšiu popierinę pakuotės dalį – atidėjimui prie popierinių atliekų. Ir čia tenka nustebti, nes kitoje jos pusėje ultra naivi užduotis iš serijos “sujunkite taškelius, nuspalvinkite ir laimėkite puikius prizus”, o greta užrašas “Nebūk abejingas – rūšiuok teisingai!”. Ir nelieki – užvaldo daugybė prieštaringų minčių.

Visų pirma, džiugu, kad kažkas daroma šviečiant žmones apie rūšiavimą, iš kitos gi negali nepastebėti šios iniciatyvos chaotiškumo, kuris faktiškai sužlugdo potencialiai gražią idėją. Iš vienos pusės žiūrint atrodo, kad esi skatinamas rūšiuoti iš kitos gi – ant pakuotės viršelio esantis užrašas “Nuplėšk juostelę ir dalyvauk žaidime!” (prisipažinsiu, jog ją pastebėjau tik prisėdęs prie šio įrašo) nieko nekalba apie rūšiavimą, kaip ir nėra ant pakuotės jokio užrašo apie tai, kuo ji pranašesnė už kitas, t.y., jeigu mane, kas papildomai ir skatintų paimti šį gaminį, tai tik abstraktus “dalyvauk žaidime” (su, kaip vėliau tik kompanijos www puslapyje paaiškėja, dar abstraktesniais prizais – skaitmeniniu ąsotėliu ir tiesiog kompiuteriu), kas reiškia, jog rūšiavimas yra geriausiu atveju antrame šios kampanijos plane, o dar greičiau – tiesiog “dėl akių” arba todėl, kad taip reikia.

Lietuvoje tokio pobūdžio kampanijos/ žingsniai dažnai daromi taip, lyg tai būtų nusikaltimas (vis dar galvoj sėdi vienos didelės įmonės atstovės žodžiai: “jeigu mes garsiai kalbėsim apie tai, kad padarėm gera, žurnalistai mums iš karto su kitu lazdos galu per galvą duos”) arba jais nelabai tikima. Atitinkamai į tokias kampanijas investuojami neadekvatūs pinigai, kas lemia labai adekvačius rezultatus. Tai savu ruožtu sukelia sniego gniūžtės efektą – jeigu niekas apie tai nekalba, nieko nedaro, reiškia tai neapsimoka. O kaip gali pasiteisinti tai, kas daroma atmestinai, “dėl akių”? Nereik tyrimų, kad suprastum, jog niekas nepirks tavo gaminio vs. kitas identiškas gaminys vien dėl to, kad tavo pakuotė draugiškesnė aplinkai arba pirkdamas tavo produktą remi vaikus, jeigu apie tai nebus garsiai kalbama. Man regis esu jau tai minėjęs, tačiau prieš porą metų atlikto Euro RSCG tyrimo metu paaiškėjo, kad gyventojai teigiamai žiūri į tai, kad verlsas informuotų apie įmonės socialinės atsakomybės veiklas, labdarą, etc. (JAV – 73%,
Prancūzija – 76%, JK – 70%). Lietuvoje tokio pobūdžio klausimai galėtų nuskambėti panašiai, kaip kokioj JAV prieš 5 metus skambėtų ar jums reikia iPad’o, bet vargiai tendencijos būtų priešingos.

Nenustebinsiu pasakęs, kad pirkdami “Rokiškio” dar remiate ir onkologinėmis ligomis sergančius… vaikus, kaip kad ir negalėčiau paaiškinti, kodėl vaikus ir kodėl onkologinėmis ligomis sergančius, kaip ir sunku patikėti, jog tai sustiprins “Rokiškio” įvaizdį dėl ko ir ateityje į panašaus pobūdžio kampanijas bus investuojami neadekvatūs pinigai lemiantys labai adekvačius rezultatus. Užburtas ratas ‘skant.

* * *

Dansu Dansu laukia bendraminčių norinčių ir galinčių pasidalinti įžvalgomis, komentarais ar naujienomis iš reklamos, marketingo ir ryšių su visuomene sričių. Brūkštelk party[@]dansu.lt